دوران سخت در انتظار چینی ها

پروژه مرمت کاروانسرای وکیل، تابستان 99 به بهره برداری می رسد

رکوردشکنی بورس تهران در شرایط رکودی

ممنوعیت واردات پوشاک لغو نمی شود

کدام بخش های انرژی سریع ترین رشد را تجربه کردند؟

معافیت مالیاتی هنرمندان منطقی نیست/طرح مالیات بر عایدی سرمایه در دست بررسی است

چه کسانی موبایل را گران می کنند؟

دولت یا مجلس؛ چه کسی مقصر افزایش یکباره قیمت بنزین است؟

پیام محرمانه رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس درباره طرح اصلاح قیمت بنزین

حواشی روز دوم ثبت نام کاندیداهای مجلس

دروغ پشتِ دروغ!

قیمت خوراکی ها در آبان چه تغییری کرد؟

بانک ها خلاف می کنند، بانک مرکزی سکوت!

افزایش قیمت تا ۴ درصد پذیرفته می شود

بانک ها چه مقدار اموال مازاد دارند؟

تکذیب نرخ ۱۱ هزار تومانی دلار در لایحه بودجه ۹۹

قیمت انواع میلگرد در بازار چند؟

نحوه صحیح سوخت گیری با کارت سوخت

در بازار طلا، سکه و ارز چه خبر است؟

پشت پرده سفر مقام قطری به عربستان

برنامه ای برای نامزدی در انتخابات مجلس ندارم

توقف پروژه اتصال کارت سوخت به کارت بانکی

اگر یارانه نقدی دریافت نمی کنید؛ بخوانید

نوسان قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران

مهدی اخوان مدیرعامل همراه اول شد

احتمال نبش قبر میترا استاد برای معاینه دوباره جسد

60 برنامه اجرایی ایرانول 1400 تدوین شد

چراغ سبز بازار سرمایه در نخستین روز هفته

شرایط فروش اقساطی ۳ محصول ایران خودرو

جزئیات طرح دو فوریتی جدید نمایندگان مجلس درباره بنزین

قیمت سکه به ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان رسید

آیا افزایش قیمت بنزین بر بازار مسکن تاثیر دارد؟

بازگشت مجری پرحاشیه به تلویزیون

آخر هفته کابوس وار بازارهای جهانی

قیمت انواع چای سیاه بسته بندی

مشخصات فنی کیا سلتوس

پیش بینی قیمت نفت در سال ۲۰۲۰

FATF با خلاء اعتباری رو به روست

دیدار تاج و ویلموتس برای فسخ؟

شعبده بازی نمایندگان مجلس

کد خبر : ۱۶۶۰
زمان انتشار :
facebook telegram twitter google+ cloob Yahoo print

جای سرویس بانک کاملا مجازی در ایران خالی است

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه رشد فضای دیجیتال در کسب و کارها غیر قابل چشم پوشی است، گفت: جای سرویس بانک کاملا مجازی در ایران خالی است.

جای سرویس بانک کاملا مجازی در ایران خالی است

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد مثبت، ناصر پاشاپور کارشناس اقتصادی با اشاره به چالشهای جدید عرصه کسب و کار در شرایط امروز کشور گفت: در حال حاضر در میانه مسیر فضای دیجیتال هستیم و این موضوع تغییرات اساسی در کسب وکار ایجاد کرده است.

وی افزود، در سالهای آینده میزان دیوایسهای متصل قطعا دو برابر خواهد شد اما باید به این نکته توجه کرد که محتوای خوب نیر نیز دچار تحول خواهد شد.

به گفته این کارشناس اقتصادی، بیگ دیتاهای ایجاد شده به تحلیل نظرات افراد و مشتریان کمک میکند.

وی با بیان اینکه، در سال 2030 با پدیده هک شدن انسان مواجه خواهیم بود،گفت : در آن زمان ماشین بیش از انسان از علایق و خواسته های او باخبر است. در فضای دیجیتال جدید بر اساس دی ان ای افراد میتوان برای آنها الگوی تبلیغاتی مشابه طراحی کرد. در حال حاضر 7000 شرکت در جهان فعالیت افتصادی داشته و سود کسب میکنند و تنها 7 شرکت ارزش گذاری میلیارد دلاری دارند.

وی با بیان اینکه موج این تغییرات به ایران نیز رسیده است، گفت: ارزش یکی از شرکتهای تاکسی اینترنتی 7 سال پیش تنها 14 میلیارد تومان بود اما امروز فضا به طور کلی متحول شده است وارزش این دست برندها با افزایش چشمگیری رو به رو شده است.

به گفته پاشاپور، از سال 94 تا کنون دسترسی به اینترنت 50 درصد افزایش یافته و استفاده از اینترنت موبایل نیز 38 درصد افزایش یافته است. نفوذ شبکه های اجتماعی 75 درصد بیشتر شده است. سال گذشته 74 درصد شهرنشینان حداقل یکبار از اینترنت خرید کرده اند و 43 درصد افراد از تبلیغات دیجیتال تاثیر گرفته اند.

وی گفت: امروز اپها در زندگی روزمره نفود کرده اند و 50 درصد افراد از این اپها در زمینه های مختلف سود میبرند.43 درصد افزاد اگاهی های دیجیتال را علت تغییر نظر یا خرید اعلام کرده اند. بیش از 70 درصد شهروندان مشتری کسب و کارهای ان لاین شده اند که 40 درصد آنها را تاکسی اینترنتی و 48 درصد از خدمات خرید آن لاین استفاده کرده اند که کتاب و موسیقی و بلیط عمده این خریدها بوده اند.

به گفته این کارشناس اقتصادی جای بانکداری کاملا مجازی در سرویس خدمات بانکی ایران خالی است. به گفته گرهارد کارشناس اقتصادی، سرویسهای کاملا آن لاین در اروپا 25 سال است که مورد استفاده قرار میگیرد و در آن منظقه به این سیستم کاملا اعتماد شده است.

در این نشست محمد موسوی با اشاره به نوسانات نرخ ارز گفت: تحقیقات علمی حاکی از تغییرات در سبد مصرفی مردم است. مصرف کننده به دنبال روشهای جدید برای کاهش هزینه ها حرکت کرده اند تا کاهش قدرت خرید را تا حدودی کاهش دهند. همچنین به نظر میرسد کاهش قدرت خرید با افزایش نرخ ارز حدود 38 درصد است.

موسوی با بیان اینکه، میزان بودجه تبلیغات دیجیتال 4 تا6 درصد کل بودجه تبلیغات در سال است، گفت: این رقم درحال رشد است اما با توجه به ضعف قدرت اندازه گیری هنوز توجیه قابل قبولی برای مشتریان بزرگ ایجاد نشده است.

 

کلید واژه :

بانک مجازی

،

ناصر پاشاپور

،

فضای دیجیتال

اخبار مرتبط
ثبت نظرات
captcha