تداوم ریزش قیمت نفت در بازار جهانی

قیمت بلیت هواپیما ارزان می شود

رئیس سازمان خصوصی چرا بازداشت شد؟

چرا تور اسپانیا بهترین تور گردشگری است؟

16 روز تا حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا

قبض برق را چگونه پرداخت کنیم؟

صرافی ها دلار را چند می فروشند؟

قیمت خودرو های پرفروش در ۲۴ مرداد ۹۸

قیمت کیف و کاور گوشی در بازار

آیا پرونده مسکن مهر تا پایان سال بسته می شود؟

بورسیه های جنجالی و انفصال از خدمت دو رئیس دانشگاه

فرصت ۶ ماهه برای سامان دهی ۷ میلیون کارت خوان بی هویت

دیدگاه کارشناسان اقتصادی درباره حذف ۴ صفر از پول ملی چیست؟/آیا «تورم» مقابل حذف صفر پول می ایستد؟

مشکل ۶۰ میلیاردی فدراسیون فوتبال!

آمادگی جنرال موتورز و فورد برای رکود احتمالی اقتصادی

قطعه سازان شکایت خود را به مجلس ببرند/چرا خودروسازان عمدا قطعه را وارد می کردند؟

مدیرعامل سایپا ممنوع الخروج شد؟

قیمت رقابتی پرشیاخودرو برای خودروهای نو BMW

پوری حسینی از سازمان خصوصی سازی رفت

نحوه تهاتر بدهی های دولت، اشخاص غیر دولتی و بانک ها

بررسی پرونده واگذاری ایران ایرتور در مجلس

روغن"ترانسفورماتور توزیع" در سال رونق  تولید در ایرانول ساخته شد

چالش های اصلی صنعت با نظام مالیاتی

رمز ارزها چقدر بر زندگی مردم تاثیر دارند؟

عرضه محصولات جدید ایرانول با بالاترین سطح کیفی

هفت پیشنهاد گمرک برای حل مشکل واردکنندگان

بورس تهران رکورد زد

ماجرای ناکامی سارقان بانک صادرات

قیمت خودرو های پرفروش در ۱۳ مرداد

ایرانی ها چقدر خانه در ترکیه خریدند؟

هشدار یک نماینده درباره دلالی ارزی در مرز شلمچه

ثبت نام مشمولان متقاضی امریه سربازی در قوه قضائیه

ماجرای رضایت گرفتن از خانواده استاد به کجا رسید؟

واکنش ضرغامی به تعطیلی روزنامه وطن امروز

جزئیات شیوه سرمایه گذاری در سوریه

تداوم فروش های بی اثر خودروسازان در بازار/آیا قیمت خودروسازان ۵ درصد زیر حاشیه بازار تعیین می شود؟

زنگ هشدار برای ایران به صدا درآمد/بازرسی FATF از نظام بانکی و مالی امارات

جای سرویس بانک کاملا مجازی در ایران خالی است

رکوردشکنی قیمت مسکن در دولت دوازدهم

چرا نفت ۱۰۰ دلاری نشد؟

کد خبر : ۱۶۶۰
زمان انتشار :
facebook telegram twitter google+ cloob Yahoo print

جای سرویس بانک کاملا مجازی در ایران خالی است

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه رشد فضای دیجیتال در کسب و کارها غیر قابل چشم پوشی است، گفت: جای سرویس بانک کاملا مجازی در ایران خالی است.

جای سرویس بانک کاملا مجازی در ایران خالی است

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد مثبت، ناصر پاشاپور کارشناس اقتصادی با اشاره به چالشهای جدید عرصه کسب و کار در شرایط امروز کشور گفت: در حال حاضر در میانه مسیر فضای دیجیتال هستیم و این موضوع تغییرات اساسی در کسب وکار ایجاد کرده است.

وی افزود، در سالهای آینده میزان دیوایسهای متصل قطعا دو برابر خواهد شد اما باید به این نکته توجه کرد که محتوای خوب نیر نیز دچار تحول خواهد شد.

به گفته این کارشناس اقتصادی، بیگ دیتاهای ایجاد شده به تحلیل نظرات افراد و مشتریان کمک میکند.

وی با بیان اینکه، در سال 2030 با پدیده هک شدن انسان مواجه خواهیم بود،گفت : در آن زمان ماشین بیش از انسان از علایق و خواسته های او باخبر است. در فضای دیجیتال جدید بر اساس دی ان ای افراد میتوان برای آنها الگوی تبلیغاتی مشابه طراحی کرد. در حال حاضر 7000 شرکت در جهان فعالیت افتصادی داشته و سود کسب میکنند و تنها 7 شرکت ارزش گذاری میلیارد دلاری دارند.

وی با بیان اینکه موج این تغییرات به ایران نیز رسیده است، گفت: ارزش یکی از شرکتهای تاکسی اینترنتی 7 سال پیش تنها 14 میلیارد تومان بود اما امروز فضا به طور کلی متحول شده است وارزش این دست برندها با افزایش چشمگیری رو به رو شده است.

به گفته پاشاپور، از سال 94 تا کنون دسترسی به اینترنت 50 درصد افزایش یافته و استفاده از اینترنت موبایل نیز 38 درصد افزایش یافته است. نفوذ شبکه های اجتماعی 75 درصد بیشتر شده است. سال گذشته 74 درصد شهرنشینان حداقل یکبار از اینترنت خرید کرده اند و 43 درصد افراد از تبلیغات دیجیتال تاثیر گرفته اند.

وی گفت: امروز اپها در زندگی روزمره نفود کرده اند و 50 درصد افراد از این اپها در زمینه های مختلف سود میبرند.43 درصد افزاد اگاهی های دیجیتال را علت تغییر نظر یا خرید اعلام کرده اند. بیش از 70 درصد شهروندان مشتری کسب و کارهای ان لاین شده اند که 40 درصد آنها را تاکسی اینترنتی و 48 درصد از خدمات خرید آن لاین استفاده کرده اند که کتاب و موسیقی و بلیط عمده این خریدها بوده اند.

به گفته این کارشناس اقتصادی جای بانکداری کاملا مجازی در سرویس خدمات بانکی ایران خالی است. به گفته گرهارد کارشناس اقتصادی، سرویسهای کاملا آن لاین در اروپا 25 سال است که مورد استفاده قرار میگیرد و در آن منظقه به این سیستم کاملا اعتماد شده است.

در این نشست محمد موسوی با اشاره به نوسانات نرخ ارز گفت: تحقیقات علمی حاکی از تغییرات در سبد مصرفی مردم است. مصرف کننده به دنبال روشهای جدید برای کاهش هزینه ها حرکت کرده اند تا کاهش قدرت خرید را تا حدودی کاهش دهند. همچنین به نظر میرسد کاهش قدرت خرید با افزایش نرخ ارز حدود 38 درصد است.

موسوی با بیان اینکه، میزان بودجه تبلیغات دیجیتال 4 تا6 درصد کل بودجه تبلیغات در سال است، گفت: این رقم درحال رشد است اما با توجه به ضعف قدرت اندازه گیری هنوز توجیه قابل قبولی برای مشتریان بزرگ ایجاد نشده است.

 

کلید واژه :

بانک مجازی

،

ناصر پاشاپور

،

فضای دیجیتال

اخبار مرتبط
ثبت نظرات
captcha