آخرین وضعیت سهمیه بنزین نوروزی اعلام شد

اثبات کارآمدی بورس برای فروش فرآورده

احتمال کاهش تحریم نفتی ایران چقدر است؟

رمزگشایی از وضعیت غیرعادی بازار ملک سال ۹۸

پشت پرده شرایط ترخیص خودروهای دپو شده/آیا ثبت سفارش خودرو باز می شود؟

تقویت «درِ پشتی» تحریم/ تسهیل گری آمریکا برای جلوگیری از مقاوم شدن اقتصاد ایران است

پیش بینی فعالان بازار از آینده پیشروی دلار/ دلار با چه قیمتی سال ۹۸ را به پایان می برد؟

افشای حقوق های نجومی اجباری نیست

جدیدترین رندر از نسل آیندهٔ مرسدس بنز S کلاس

تقابل نفتی ایران و امریکا به کجا می رسد؟

سامسونگ وارد بازی تحریم علیه ایران شد؟!

فرصت نجات از وابستگی نفتی

تقدیر از روسای موفق شعب بانک پارسیان

جمعه بازار «پارکینگ پروانه» تعطیل شد؟

استقبال از غرفه تاپ و بانک پارسیان در کنگره بین المللی داروسازی نوین

نیمی از پزشکان به کارتخوان مجهز شدند

افتتاح سامانه نوین راهبری و کنترل ناوگان پول رسانی بانک دی

ماشین ظرفشویی در بازار چند؟

رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی

بانک گردشگری اسپانسر پرسپولیس شد

دولت با ترخیص خودروهای دپو شده موافقت کرد

دستورالعمل بانک مرکزی برای صدور بن کارت در بانک ها

قیمت انواع مربا در طعم های مختلف

استخراج هزینه معیشت کارگران برای تعیین دستمزد ۹۹ کلید خورد/آیا مزد منطقه ای در دستور کار است؟

قدرت خرید ایرانی ها در سال آینده چگونه است

جزئیات تعیین تکلیف خودروی های دپو شده

افزایش ده ها میلیونی قیمت خودروها

تسریع خدمت رسانی به جامعه ایثارگری در اولویت امور قرار گیرد

آیا مجلس رانت بزرگ واردکنندگان را حذف می کند؟

قیمت روز گوشی موبایل هوآوی در بازار

واکنش وزیر نفت به شیوع ویروس کرونا

چرا بورس دو ساعته ۱۰ هزار واحد صعود کرد؟

ثبت رکورد جدید تولید شمش فولادی در مجتمع فولاد صنعت بناب

نمایندگان مجلس رانت بزرگ واردکنندگان را حذف خواهند کرد؟

قیمت روز گوشی مویایل HTC

شماره شبا ثبت کنید تا سود بگیرید

هجوم ترکیه به بازار شب عید پوشاک

گسترش صنعت توریسم، آینده خوبی برای بانک گردشگری بدنبال دارد

آیا یارانه ۷۲هزار تومانی به ضرر مردم است؟

چرا شفافیت تراکنش های بانکی ضروری است؟

کد خبر : ۱۷۳۹
زمان انتشار :
facebook telegram twitter google+ cloob Yahoo print

آیا مصرف مکمل ها مانع از افسردگی می شود؟

مطالعات جدید به بررسی این موضوع پرداخته که آیا مصرف مکمل های غذایی و تغییر عادات غذایی منجر به پیشگیری از افسردگی می شود یا خیر؟

آیا مصرف مکمل ها مانع از افسردگی می شود؟

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد مثبت، در حال حاضر جهان با دو اپیدمی مهم از جمله چاقی و افسردگی روبروست که یکی به سلامتی جسمی و دیگری به سلامت ذهنی مرتبط است اما هر دو می توانند به گونه ای برهم اثرگذار باشند.

مطالعات قبلی حاکیست افرادی که اضافه وزن  یا چاقی دارند، بیشتر با احتمال تجربه افسردگی مواجه اند و این یافته ها متخصصان را بر آن داشته تا تاثیر ایجاد تغییر در رژیم غذایی بر کاهش افسردگی را بررسی کنند.

مطالعات جدید گروه تحقیقاتی دانشگاه های "اکستر" انگلیس، "وریج" آمستردام، جزایر "بالئاری" در "الما ده مایورکا"ی اسپانیا و "لایپزیگ" آلمان به بررسی تاثیر استراتژی های مختلف رژیم غذایی بر پیامدهای سلامت روان در افراد دارای اضافه وزن یا افراد چاق پرداخته است.

یافته های این مطالعات این امیدواری را ایجاد کرده که برخی مداخلات رژیم غذایی می توانند در جلوگیری از افسردگی مفید باشند، هر چند تنها ایجاد تغییرات غذایی در این مورد کافی نیست.

متخصصان در این مطالعه روی ۱۰۲۵ نفر شرکت کننده که تمامی آن ها دارای شاخص توده بدنی (BMI) بالاتر از ۲۵ بوده که به معنای اضافه وزن یا چاقی است، آزمایشی انجام دادند.

شرکت کنندگان در این مطالعه در چهار کشور مختلف ایالات متحده، آلمان، هلند و اسپانیا زندگی می کردند و ارزیابی های تخصصی همه آن ها را در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار داده بود  اگرچه هیچ یک از آن ها در ابتدای مطالعه افسردگی نداشتند.

متخصصان  به طور تصادفی به حدود نیمی از داوطلبان به صورت روزانه مکمل های غذایی از جمله اسید فولیک، ویتامین D، روغن ماهی امگا ۳، روی و سلنیوم دادند و به نیمی دیگر دارونما دادند.

نیمی از شرکت کنندگان در گروه درمانی نیز مداخلات روانشناختی و رفتاری را با هدف کمک به بهبود عادات غذایی خود انجام دادند. 

متخصصان پس از یک دوره پیگیری یک ساله دریافتند که مصرف مکمل ها هیچ گونه محافظتی در برابر افسردگی در مقایسه با دارونما ندارد. 

رفتار درمانی برای تشویق به عادت های غذایی بهتر نیز نتایج مثبتی در پی داشت اما این نتایج بسیار قابل توجه نبود و مانند مصرف مکمل ها نتوانست نقش مهمی در جلوگیری از افسردگی ایفا کند.

بنا بر گزارش سایت تخصصی مدیکال نیوز تودی، متخصصان در پایان اعلام کردند که مطالعات آن ها به طور کلی سه نتیجه گیری در پی داشته است. اولین نتیجه گیری این مطالعه آن است که یک الگوی غذایی سالم، مانند رژیم غذایی مدیترانه ای سرشار از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، ماهی، آجیل ها، روغن زیتون بوده و گوشت قرمز و لبنیات پر چرب کمی در آن مصرف می شود و ممکن است خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهد. دومین نتیجه گیری نیز حاکی از آن است که در افراد چاق، کاهش وزن می تواند منجر به کاهش علائم افسردگی شود و سومین نتیجه گیری نشان می دهد شواهد موجود، استفاده از مکمل های غذایی را به منظور جلوگیری از افسردگی تایید نمی کند.

کلید واژه :

مکمل های غذایی

،

افسردگی

،

ثبت نظرات
captcha