چرا قیمت در بازار خودرو باز هم گران شد؟

پرداخت کمک ودیعه مسکن به مستاجران به زودی

طرح های توسعه هلدینگ ماهان طبق سیاست های گروه مالی گردشگری به پیش می رود

نفت به سفره نیامد، برنج هم دارد می رود!

در بازار ارز چه می گذرد؟

قیمت روز لوازم خانگی در ۱۲ مرداد

شاخص بورس رکورد شکست

مخالفت نهادهای نظارتی با طرح قیر رایگان

تمام نامزدهای احتمالی اصلاح طلبان برای ۱۴۰۰

خبر خوش برای بازنشستگان کشوری

جذاب ترین خودرو الكتريكی دنیا را بشناسید

برای خرید فر توکار چقدر هزینه کنیم؟

بازاری که حرف مسؤولان را نمی خواند/ دلایل این که قیمت مرغ کاهش نمی یابد چیست؟

شفافیت عملکرد بانک ها در غبار

رقم مالیات خانه های خالی افزایش یافت

امضای تفاهم نامه همکاری بین هتل های فرودگاهی و سازمان هواپیمایی کشوری 

کدام مواد غذایی، در تیرماه شتاب قیمتی داشتند؟

پیش بینی گلدمن ساکس از قیمت طلا

خبر تعطیلی اربعین ۹۹ صحت دارد؟

قیمت فرش ماشینی در بازار چند؟

چگونگی ثبت شماره برای دریافت پیامک قبوض

وضعیت پس انداز مردم در این روزها!

ماموریت رئیس مجلس به کمیسیون آموزش برای بررسی فوریت دار "کنکور"

صورت های سال مالی منتهی به 29 اسفند 98 هلدینگ ماهان تصویب شد

هفت خوان دريافت وام وديعه مسكن

خواننده های زیرزمینی چگونه مجوز گرفتند؟

قیمت واقعی مرغ چقدر است؟

احتیاط بورس بازان در آستانه فتح قله دو میلیونی

عصر پول مفت

مسکن مهر هم دلاری شد!

رمزگشایی از جعبه سیاه فساد در طرح قیر رایگان/تغییر موضع 180 درجه ای وزارت نفت

قیمت آپارتمان در تهران

پرسپولیس بی رقیب، چهارمین قهرمانی پیاپی لیگ ایران را به دست آورد

روایت قالیباف از پیگیری حادثه هواپیمای ماهان

افزایش قیمت محصولات یک خودروساز نسبت به بازار

سریع ترین خودرو شهری پاک در دنیا

بررسی طرح 2 فوریتی ودیعه مسکن

شرط دریافت کمک ودیعه مسکن با سود ۱۲ درصد

۴ شرط اصلی دریافت وام ودیعه مسکن

دومین ریزش متوالی برای دلار

کد خبر : ۲۱۷۱
زمان انتشار :
facebook telegram twitter google+ cloob Yahoo print

گزارش اولیه سقوط هواپیمای اوکراینی منتشر شد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از انتشار گزارش اولیه بررسی سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد و گفت:اطلاع اولیه برای اوکراین به عنوان کشور محل ثبت هواپیما، آمریکا به عنوان کشور سازنده، سوئد و کانادا به عنوان کشورهای متقاضی صادر شده است.

گزارش اولیه سقوط هواپیمای اوکراینی منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد مثبت، علی عابدزاده اظهار کرد: اقدامات صورت گرفته از آغاز بررسی ها تاکنون مبتنی بر چند محور مهم از جمله جمع آوری اطلاعات اولیه، تشکیل تیم مدیریت بحران در منطقه، اعزام نیروهای امدادی به سایت سانحه برای موضوع تجسس و نجات، دریافت اطلاعات مسافران از شرکت هواپیمایی و سایر مراجع مانند پلیس مهاجرت، تعیین مسئول بررسی سانحه و اعزام تیم اولیه بررسی سانحه به محل سانحه، فرودگاه امام خمینی (ره) و فرودگاه مهرآباد بوده است.

وی با بیان این که اطلاع رسانی اولیه در خصوص سانحه صورت پذیرفته و مطابق آیین نامه بررسی سوانح و حوادث هوایی غیر نظامی مصوب هیئت دولت گروه های 11 گانه بررسی سانحه تشکیل شد، ادامه داد: دستگاههای ثبت و ضبط اطلاعات پروازی (جعبه سیاه) پیدا و تحویل مسئول بررسی سانحه شده است. علاوه بر این مستندات و شواهد سایت سانحه بررسی و ثبت و قطعات باقیمانده هواپیما جمع آوری شده و به محلی امن منتقل شده است.

وی بیان کرد: جعبه های سیاه هواپیما شامل دستگاه ثبت اطلاعات پروازی (FDR) و دستگاه ضبط صدای کابین خلبان (CVR) توسط عوامل تجسس و نجات پیدا شده و در اختیار تیم بررسی سانحه است. هر دو دستگاه در اثر سانحه و آتش سوزی آسیب دیده اند. قسمت حافظه هر دو دستگاه وجود دارد، لیکن آسیب فیزیکی روی آنها قابل مشاهده است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: تیم بررسی سانحه، مطابق با استانداردهای ضمیمه شماره 13 پیمان شیکاگو از تمامی کشورهایی که مطابق این سند ذینفع شناخته می شوند دعوت کرده تا نسبت به معرفی نمایندگان خود در فرایند بررسی سانحه اقدام کنند. در این راستا هم اکنون تیم تخصصی کشور اوکراین به عنوان کشور ثبت کننده و بهره بردار هواپیما در حین اعزام به ایران جهت انجام وظایف خود هستند.

عابدزاده در تشریح شرایط پرواز این هواپیما گفت: هواپیما ابتدا تا ارتفاع 8000 پا صعود می کند و پس از آن همزمان اطلاعات هواپیما از صفحه رادار حذف و هواپیما با از دست دادن ارتفاع با زمین برخورد کرده و متلاشی می شود. 

وی تاکید کرد: هیچ پیام رادیویی توسط خلبان در خصوص شرایط غیر معمول دریافت نشده است. مطابق گزارش های شاهدان عینی ( افرادی روی زمین و خدمه پرواز عبوری در ارتفاع بالا که رویداد را مشاهده و گزارش کرده اند) آتش سوزی در هواپیما مشاهده شده و بر دامنه آن افزوده می شود و پس از برخورد هواپیما با زمین، انفجار ناشی از برخورد به وقوع می پیوندد و مسیر برخورد هواپیما نشان دهنده این است که هواپیما که ابتدا به سمت غرب در حال خروج از محدوده فرودگاه بوده، پس از بروز مشکل به سمت راست گردش کرده و در زمان سقوط دارای خط سیری در مسیر بازگشت به فرودگاه بوده است.

وی گفت: مستندات سایت سانحه نشان می دهد محل برخورد اولیه هواپیما با زمین در محوطه یک پارک تفریحی بوده و پس از این برخورد اولیه، در طول خط سیر آن برخوردهای دیگری مشاهده شده و بدنه هواپیما متلاشی شده و در طول خط سیر پخش شده است.

عابدزاده ادامه داد: اطلاع اولیه برای کشورهای اوکراین به عنوان کشور محل ثبت هواپیما، ایالات متحده به عنوان کشور سازنده، سوئد و کانادا به عنوان کشورهای متقاضی که اتباع آنها در این هواپیما بودند صادر شده است.  اوکراین ضمن درخواست حضور در فرایند بررسی سانحه، نسبت به معرفی گروهی برای شرکت در فرایند بررسی سانحه، شناسایی و انتقال اجساد اتباع خود و سایر وظایفی که در این شرایط بر عهده کشور ثبت کننده و بهره بردار  اقدام کرده است که نمایندگان آنها به زودی به کشور وارد می شوند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: هواپیمای اوکراینی دارای 167 مسافر و 9 نفر خدمه پروازی بوده که تمامی افراد در این سانحه جان خود را از دست دادند. 146 نفر از مسافران دارای گذرنامه ایرانی، 10 نفر دارای گذرنامه افغانستانی، 5 نفر دارای گذرنامه کانادایی، 4 نفر دارای گذزنامه سوئدی و 2 نفر دارای گذرنامه اکراینی و 9 نفر خدمه پرواز، تبعه کشور اوکراین بوده اند.

کلید واژه :

علی عابدزاده

،

سقوط هواپیمای اوکراینی

،

سقوط هواپیما

ثبت نظرات
captcha