تحلیل تورم در سه ماهه تابستان ۱۳۹۹

افزایش کلاه برداری در رمزارزها

جزئیات محدودیت های هفته آینده در تهران

پنج رکورد لایحه بودجه ۱۴۰۰

جزئیات بیمه کرونا برای اصناف متضرر از تعطیلی

ارقام كليدی آخرين بودجه قرن/تراز عملياتی بودجه سال آينده 320 هزار ميليارد تومان منفی است

خودرو دوم هم به نمایندگان داده می شود؟

عقبگرد دوباره دلار

ارز 4200 تومانی از بودجه 1400 حذف شد

سردرگمی بورس ها در جهان

وزیر صنعت وعده کاهش قیمت خودرو را داد

جزئیات تازه اجرای قانون چک از ۲۲ آذرماه

قیمت خودرو درب کارخانه تا پایان سال کاهش می یابد؟

موجران از الزام به تمدید قراردادهای اجاره مستثنی شدند

قیمت نفت کاهش یافت

شوک مجلس به بازار سکه و ارز

قیمت گوشی های پرطرفدار بازار

پیشنهاد عجیب به اصلاح طلبان درباره انتخابات ۱۴۰۰

جزئیات سرقت ۵۰ میلیاردی لوله های نفت

پایتخت ۷، نیامده، خبرساز شد

قیمت مرغ در بازار آزاد اعلام نمی شود

XL1 خاص ترین خودرو فولکس واگن

دولت دنبال سیاسی کاری و لجبازی با مجلس است

قیمت انواع تبلت در بازا

جدیدترین رتبه بندی ۱۰ ثروتمند جهان

تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۰ در دستور کار نمایندگان

ریشه فساد و دلالی کجاست؟

یک بازیگر ایرانی در جمع ده ستاره نوظهور ۲۰۲۰

وضعیت کسری بودجه ایران در سال آینده

هشدارها برای ترخیص کالاهای اساسی جواب داد

دلایل رشد دوباره قیمت طلا و سکه در بازار

وضعیت بازار رهن و اجاره املاک کلنگی

پول های تازه، آماده ورود به بازار بورس تهران

تویوتا کمری ۲۰۲۱؛ زیباتر و آپشنال تر از گذشته

آرامش به قیمت کالاهای اساسی باز می گردد؟

آیا نارضایتی مردم با تغییر دولت رفع می شود؟

بازار مسکن یک پله دیگر افت کرد

آخرین موجودی کالاهای اساسی

آفتابه لگن طرح های خودرویی

افسار بازار مسکن کشیده می شود؟

کد خبر : ۲۴۰۷
زمان انتشار :
facebook telegram twitter google+ cloob Yahoo print

بررسی نسل جدید تویوتا یاریس کراس

تویوتا سرانجام نخستین تصاویر و اطلاعات رسمی از کراس اوور جدید خود که بر اساس هاچ بک یاریس ساخته شده را منتشر کرده است.

بررسی نسل جدید تویوتا یاریس کراس

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد مثبت، تویوتا سرانجام نخستین تصاویر و اطلاعات رسمی از کراس اوور جدید خود که بر اساس هاچ بک یاریس ساخته شده را منتشر کرده است. این خودرو که یاریس کراس نام گرفته، در کنار هاچ بک معمولی یاریس و هاچ بک داغ GR یاریس، سومین عضو این خانواده محسوب می شود. هرچند فاصلهٔ محوری یاریس کراس با نسخهٔ هاچ بک یکسان است (۲,۵۶۰ میلی متر)، اما طول آن با ۲۴۰ میلی متر افزایش به ۴,۱۸۰ میلی متر رسیده و عرض و ارتفاع آن هم به ترتیب ۲۰ میلی متر و ۹۰ میلی متر افزایش یافته است. همچنین فاصلهٔ یاریس کراس از سطح زمین هم بیشتر از نسخهٔ هاچ بک است.

با این حال یاریس کراس هنوز هم به اندازهٔ کافی کوچک هست که پا در کفش C-HR نکند. این کراس اوور جدید همچنین در مقایسه با برادر بزرگ تر خود ظاهر متعارف تری داشته و استایل آن کمتر بحث برانگیز به نظر می رسد. البته شاید بتوان گفت یاریس کراس با دماغه ای مشابه رافور، روکش های پلاستیکی فراوان، دهانهٔ مربعی گلگیر ها و احساس کلی شاسی بلند مانند، یک مینی رافور است. طرح دورنگ خودرو که در این تصاویر دیده می شود نیز رافور را به یاد می آورد هرچند که برای یاریس کراس یک رنگ کاملاً جدید طلایی برنجی ارائه شده است. همچنین خریداران می توانند رینگ های بزرگ تر ۱۸ اینچی را برای خودرو سفارش دهند تا استایل اسپرت تری به کراس اوور خود ببخشند.

بررسی نسل جدید تویوتا یاریس کراس + فیلم

یاریس کراس با توجه به ابعاد بزرگ تر، در داخل هم از فضای بیشتری برخوردار است هرچند که فعلاً هیچ اعدادی در این رابطه منتشر نشده است. البته گفته شده این خودرو فضای بار بیشتری را ارائه می کند و صندلی های عقب آن هم با تقسیم ۴۰:۲۰:۴۰ تا می شوند. حتی به منظور بارگیری آسان تر، تویوتا درب صندوق برقی را هم به صورت سفارشی ارائه کرده است. کف صندوق بار خودرو نیز قابلیت تنظیم ارتفاع دارد و می تواند به دو بخش مجزا تقسیم شود درحالی که برای تثبیت اشیاء در جای خود نیز کمربند هایی در صندوق تعبیه شده است.

بررسی نسل جدید تویوتا یاریس کراس + فیلم

تویوتا برای یاریس کراس یک قوای محرکهٔ هیبریدی را در نظر گرفته که از یک پیشرانهٔ بنزینی ۱.۵ لیتری سه سیلندر به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده و مجموعاً ۱۱۶ اسب بخار قدرت تولید می کند. برای این کراس اوور کوچک همچنین سامانهٔ چهارچرخ محرک هم به صورت سفارشی ارائه شده است. این در حالی است که در این کلاس تعداد کمی از رقبا سامانهٔ چهارچرخ محرک را ارائه می کنند و هیچ کدام از آن ها قوای محرکهٔ هیبریدی و سیستم AWD را باهم ارائه نمی کنند. در یاریس کراس، پیشرانهٔ درون سوز می تواند به تن هایی چرخ های جلو را به چرخش درآورد، اما زمانی که شرایط چسبندگی ضعیف تشخیص داده شود، موتور الکتریکی هم به چرخ های عقب نیرو می دهد.

بررسی نسل جدید تویوتا یاریس کراس + فیلم

تویوتا می گوید یاریس کراس در نسخهٔ دیفرانسیل جلو در هر کیلومتر کمتر از ۱۲۰ گرم و در نسخهٔ چهارچرخ محرک ۱۳۵ گرم دی اکسید کربن تولید می کند. این کراس اوور ساب کامپکت در کنار برادر هاچ بک خود در کارخانهٔ تویوتا در فرانسه تولید می شود. این شرکت در نظر دارد سالانه بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه یاریس کراس تولید کند. این خودرو در اواسط سال ۲۰۲۱ در اروپا عرضه می شود تا با خودرو هایی مثل فورد پوما، پژو ۲۰۰۸ و فولکس واگن تی کراس به رقابت بپردازد.

کلید واژه :

یاریس کراس

،

تویوتا

،

خودرو

،

ثبت نظرات
captcha