نبود نقدینگی خودروسازان، عامل اصلی دلالی خودرو/آیا بازار خودرو با وام آرام می شود؟

کاهش قیمت نفت در سایه کرونا

قیمت آپارتمان های ۱۰۰ متر به بالا در پایتخت

قیمت رهن و اجاره آپارتمان در سعادت آباد

رالی باخت - باخت خودرو در جاده مخصوص

آخرین وضعیت بازار اجاره مسکن در تهران

لاستیک خودرو دولتی در کدام سامانه عرضه می شود؟

کاهش ۹ میلیون تومانی متوسط قیمت مسکن

آغاز ثبت نام مرحله جدید وام ضروری بازنشستگان

صادرات فولاد در دو راهی سخت

کوتاه شدن مسیر بازگشت نفت ایران و ونزوئلا به بازار

هزینه کل وام مسکن در طول ۱۲ سال

خیز بلند ارزش بیت کوین

بانک مرکزی در اجرای قانون جدید چک عقب مانده است

طرح مشترک دولت و مجلس برای ساماندهی بازار خودرو

حقوق بازنشسته ها همسان سازی شد

لغو ممنوعیت واردات برنج

جدیدترین خودرو هامر به بازار می آید

افتتاح پمپ بنزین دریایی در دوبی

تبیین جایگاه بانک گردشگری بین باشگاه و هواداران پرسپولیس

یارانه ۱۲۰ هزار تومانی در راه است

قیمت جدید مرغ اعلام شد

چرا تورم در ایران مهار نمی شود؟

آیا مجلس با قیمت گذاری دستوری مخالف است؟

رهبری چه اجازه ای به سران قوا دادند؟

تاثير سياست تامين يارانه ای بر ناياب شدن كالاها/ سود ارز 4200 در جيب قاچاقچيان

افزایش ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز

حرکت شارپی در بورس چیست؟

با علی لاریجانی - حسن روحانی تا ۱۴۰۴؟

لحظه شماری لوک اویل برای افزایش تولید نفت عراق

بلیت هواپیما چراغ خاموش گران شد!

میلیاردرهای چینی از آمریکایی ها بیشتر شده اند!

آیین رونمایی از کارت هواداری باشگاه پرسپولیس

صیانت، حمایت و ایجاد رقابت سه وظیفه مهم دولت در قبال بخش معدن است

بانک مرکزی برای مهار تورم چه کرد؟

ریزش بورسهای جهان

ثبت ۴ هزار درخواست ترخیص کالا طی ۴ روز

۴ نسخه جدید اپل رونمایی شد

پاتک پولی به التهاب مسکن

چه چیزی در انتظار بازار نفت است؟

کد خبر : ۲۹۷۰
زمان انتشار :
facebook telegram twitter google+ cloob Yahoo print

ماجرای تحویل خودروی دنا پلاس به نمایندگان چیست؟

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که بهتر بود به جای خودروی دنا پلاس اتومات که به برخی نمایندگان متقاضی تحویل شده، خودروی معمولی تری به آن ها داده می شد و مالکیت آن نیز در اختیار مجلس شورای اسلامی بود.

ماجرای تحویل خودروی دنا پلاس به نمایندگان چیست؟

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد مثبت، حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به برخی انتقادات نسبت به تحویل خودروی دنا پلاس اتومات به نمایندگان به صورت اقساط اظهار کرد: من خودم در دوره نهم، دهم و یازدهم خودرو نگرفتم و تقاضای خودرو هم نکردم بلکه از خودروی شخصی ام که یک ال 90 مدل سال 90 بود استفاده می کنم و در رفت و آمد از به شهرستان نیز از یک خودروی اسنپی مشخص استفاده می کنم.

وی ادامه داد: به نظر من تحویل خودروی دنا پلاس اتومات به نمایندگان متقاضی مناسب نبود؛ باید خودروی معمولی تری به نمایندگان داده می شد؛ نوع خودرو نباید به گونه ای باشد که هزینه بالایی داشته باشد؛ البته باید پاسخگوی میزان رفت و آمدها در جاده ها هم باشد.  بهتر بود مالکیت اش با مجلس شورای اسلامی باشد؛ مثل وزیری که چندین خودرو در دفترش دارد و متعلق به بیت المال است بهتر بود این خودرو هم متعلق به بیت المال بود و روزی که فرد دیگر نماینده نیست آن را تحویل می داد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این که مجلس چه نوع خودرویی برای نمایندگان تهیه کند قابل تامل است؛ باید خودرویی مطابق با شئونات باشد و به نحوی حداقل کارهای نماینده انجام شود. از سوی دیگر اگر کسی یکی دو دوره نماینده شد نباید حتما این را حق بداند که هر بار خودرو بگیرد. در خصوص خانه هم همین طور است؛ نمایندگانی که در تهران خانه و امکان اسکان در حد شئونات دارند نباید این را حق بدانند که حتما هزینه منزل نیز دریافت کنند؛ کسانی هم هستند که در دوره های قبلی خودرو گرفتند و می توانند از آن هنوز استفاده کنند؛ کما این که برخی همکاران همین طور هستند و شاید خیلی نیاز نباشد مجددا خودرو دریافت کنند که در این صورت تعداد خودروها پایین می آید.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات اش با بیان این که قانون مدیریت خدمات کشوری جایگاه نماینده را مطابق با جایگاه وزیر می داند، اضافه کرد: طبیعتا نماینده برای انجام امورات و وظیفه نمایندگی اش نیاز به خودرو دارد کما این که هر کدام از وزرا هم خودرویی را از طرف وزارتخانه در اختیار می گیرند و استفاده می کنند و تعداد، مدل، نوع و هزینه ای که برای خودرو و رانندگان یا کسانی که در کنار وزیر هستند صورت می گیرد، قابل توجه است. همچنان که در دفاتر و ستاد وزیر نیز حداقل 30 نفر از رییس حوزه دفتر تا دبیرخانه شاغل هستند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می رسد استفاده وزرا از امکانات بیش از حد نیازشان است و در آنجا در میزان استفاده از بیت المال اصراف می شود از سویی نماینده هم برای انجام امورات اش حداقل هایی را نیاز دارد و مجلس شورای اسلامی هم باید راهکارهایی داشته باشد. البته شاید در ذهن مردم نمایندگان به جهت ارتباط مردمی که دارند باید امکانات کمتری از وزرا در اختیار بگیرند به هرحال نمایندگان نمی توانند با مردم ارتباط نداشته باشند و جواب تلفن مردم را ندهند در حالی که وزرا این حریم را به راحتی برای خود قائلند و حتی به تلفن نمایندگان هم جواب نمی دهند. این نوع نگرشی در جامعه است که هر کسی که جواب تلفن ندهد و در دسترس نباشد، آن را نشانه جایگاه بالاتر و کلاس آن فرد می دانند، اما در مورد نمایندگان این طور نیست.

به گزارش ایسنا، در پی اعلام تحویل خودروی دنا پلاس اتومات توسط مجلس شورای اسلامی به نمایندگان متقاضی از سوی روح الله ایزدخواه،  کاربران شبکه های اجتماعی به این موضوع واکنش نشان دادند.

روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از تحویل خودروی دنا پلاس اتومات توسط مجلس شورای اسلامی به نمایندگان متقاضی خبر داد و نوشت: «در ابتدای شروع مجلس شورای اسلامی فرمی برای خودرو به نمایندگان داده شد تا نوع استفاده از خودرو را انتخاب کنند که سه گزینه داشت:

١. استفاده از خودروی مجلس با راننده، که در اینصورت، هزینه ها حسب میزان کاربرد و طبق تعرفه (ساعتی ٣٠ هزار و روزانه ۵٠٠ هزار تومان) از دریافتی ماهانه نماینده کسر می شود.

٢. تحویل امانی خودروی صفر (پارس) به نماینده و عودت آن به مجلس در پایان نمایندگی، که در اینصورت پرداخت مبلغ مربوط به حمل و نقل (حدود ۵ میلیون)، از هزینه های دفتری ماهانه حذف می شود.

٣. فروش اقساطی یک خودروی صفر به نماینده (دنا یا پارس) که قسط آن از دریافتی ماهانه کسر شود.

بنده چون خودرو نداشتم (همسرم یک خودروی ام وی ام ١١٠ به ارزش فعلی ۵٠ میلیون تومان دارد) گزینه سوم و نوع خودروی دنا پلاس اتومات را انتخاب کردم.

قیمت تحویل این خودرو به نماینده، ٣٠٢ میلیون تومان و اقساط آن ٣ ساله است. سند آن هم حداقل تا یک سال بنام مجلس است و امکان فروش به غیر ندارد.»

اعلام این خبر موجب بروز واکنش هایی در شبکه های اجتماعی شد برخی کاربران به تفاوت قیمتی خودروی تحویلی به نمایندگان با خودروی دنا پلاس اتومات موجود در بازار اشاره و نسبت به آن انتقاداتی وارد می کردند.

روح الله ایزدخواه نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نیز ساعتی پیش نامه خود به معاون اجرایی مجلس را منتشر کرد که  در آن اعلام کرده بود: «علی رغم درخواست اولیه انصراف خود را از تحویل خودروی دنا پلاس اتومات اعلام می دارم ضمنا در صورتی که هزینه ای بابت این انصراف متوجه مجلس شورای اسلامی می شود پرداخت خواهم کرد.»

پایان پیام/

کلید واژه :

خودروی دنا پلاس

،

حسینعلی حاجی دلیگانی

،

تحویل خودروی دنا پلاس به نمایندگان

،

دنا

،

روح الله ایزدخواه

،

حسینعلی حاجی دلیگانی

،

نمایندگان مجلس

ثبت نظرات
captcha