تشديد نابرابری درآمدی در دهه 90

ورشکستگی ۱۳ شرکت نفتی آمریکا

دلاربازان به سوی بازار بیت کوین حرکت می کنند؟

وضعیت قیمت خرما در ماه رمضان ۱۴۰۰

مقاومت بازار مسکن در برابر تخلیه حباب قیمت ملک 

ارزان ترین خودروهای ۲۰۲۱ را بشناسید

مقایسه چهار بازار موازی در سال ۹۹

برگ بازی ایران برای چانه زنی با آمریکا

موانع مالیات گیری از خانه و خودروی لوکس

رونمایی از جدیدترین خودروی جگوار

رکورد رشد شاخص قیمت ها در دهه ۹۰

ریسک و فرصت طرح جدید بورسی ها

بازار بهاری رهن و اجاره

هالک بانک خواستار پایان پیگرد قضایی پرونده تحریمی ایران شد

پیغام کسری بودجه ۱۴۰۰ به بازار مسکن

تاریخ رونمایی محصولات جدید اپل مشخص شد

تکلیف سهام عدالت متوفیان چه می شود؟

بیت کوین روی قله جدید

نفت سنگین ایران گران شد

آیا التیماتوم مالیاتی دژپسند، سود بانکی را کاهش می دهد؟

جیپ گلادیاتور ۲۰۲۱ خودرویی جدید برای تگزاس

مهم ترین علت التهابات بازار چیست؟

مالیات خودرو ها و خانه های لوکس از چه زمانی اجرایی می شود؟

رمز ارزها؛ مقصد جدید سرمایه های خرد

فاز جدید در بازار دلار

تحليلی بر 13 شاخص كلان اقتصاد ايران

قانون چک به کمک تولید می آید؟

واکنش ها به اظهارات اخیر شیوا

قیمت انواع لاستیک خودرو در بازار چه قدر است؟

سند همکاری مشترک جدید در راه ایران

اما و اگرها درباره تورم زایی بازار سرمایه

ارزش بیت کوین ۲.۶ درصد افزایش یافت

کره ای ها پشت چراغ قرمز بازار لوازم خانگی ایران

آمریکا به جنگ یوان دیجیتالی می رود؟

سهم برندها در لیست گوشی های وارداتی چقدر است؟

پيامدهای يك «تبصره» برای افزايش قيمت كالاها

چرا ارزش پول ملی کم است؟

وام ساخت مسکن ۳۰۰ میلیونی شد

چگونه در سامانه سجام ثبت نام کنیم؟

قاچاق جوجه یک روزه، پدیده تازه در بازار مرغ

کد خبر : ۴۶۳۲
زمان انتشار :
facebook telegram twitter google+ cloob Yahoo print

گام مهم مجلس یازدهم در ایجاد عدالت مالیاتی

بازاریابی اینفلوئنسری که به عنوان پدیده ای نو ظهور درآمدمیلیاردی برای صاحبانش ایجاد کرده، توسط مجلس مشمول مالیات شد تا میلیاردرهای اینستاگرامی هم مانند کارگران و کارمندان مالیات پردخت کنند.

گام مهم مجلس یازدهم در ایجاد عدالت مالیاتی

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد مثبت، با پیشرفت فناوری و رشد روزافزون فعالیت ها بر بستر فضای مجازی، کسب وکارهای جدیدی در این بستر ایجاد شدند. بازاریابی اینفلوئنسری یکی از این پدیده های نوظهور است که درآمد بسیاری برای کاربران حرفه ای رسانه های کاربرمحور ایجاد کرده است. آن ها با تولید محتوای حرفه ای در فضای مجازی و انجام تبلیغات تجاری در قالب های مختلف رسانه ای این درآمد را کسب می کنند. از این رو بسیاری از کشورها با در نظر گرفتن بازاریابی اینفلوئنسری به عنوان یک شغل، علاوه بر نظارت بر تبلیغاتی که منتشر می کنند، در زمینه مالیات نیز مانند سایر مشاغل با آن ها برخورد می کنند و از درآمد حاصل از تبلیغات آن ها، مالیات دریافت می کنند. از جمله این کشورها می توان به ترکیه، استرالیا، سوئد، نروژ، فنلاند، دانمارک، آمریکا، انگلیس، عربستان، مالزی و … اشاره کرد.

در ایران نیز چند سالی هست که پدیده ی تبلیغات اینفلوئنسری رونق گرفته و گزارش هایی از درآمدهای نجومی اینفلوئنسرها از محل تبلیغات منتشر شده است. اطلاعات منتشرشده از سایت Heepsy که یک ابزار جستجو در حوزه بازاریابی در اینستاگرام است، از وجود حدود ۳۵۰ اینفلوئنسر ایرانی (فعال در داخل کشور) با بیش از یک میلیون دنبال کننده و همچنین ۹۳۵ کاربر حرفه ای با ۵۰۰ هزار تا یک میلیون دنبال کننده در کشور حکایت دارد. بر اساس برخی از تخمین ها گردش مالی فعلی این شغل در کشور در حدود ده هزار میلیارد ریال است که با توجه به روند سال های اخیر، همچنان در حال افزایش است.

عدالت مالیاتی؟

در شرایطی که اقشار مختلف مردم طبق قانون در عناوین مختلفی از جمله قانون مالیات بر درآمد مشمول مالیات می شوند و حتی مالیات به طور مستقیم از حقوق کارمندان و کارگرانی که درآمد بالای پنج میلیون تومان دارند، کسر می شود، اینفلوئنسرها با درآمدهای نجومی تاکنون هیچ مالیاتی نپرداخته اند.

اما مجلس شورای اسلامی در طی بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در صحن علنی، دریافت مالیات از کاربرانی که بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده دارند را تصویب کرد تا این قشر نیز که اتفاقاً درآمدهای میلیاردی در سال دارند مانند کارگران و کارمندان، مالیات پرداخت کنند تا نظام مالیاتی یک گام دیگر به عدالت مالیاتی نزدیک شود. این تصمیم بدون شک مقاومت ذینفعان را به همراه خواهد داشت به ویژه به دلیل اینکه در انتخابات های ریاست جمهوری معمولاً سهم به سزایی در اخذ آرا مردمی برای کاندیدای خاص دارند. باید دید که آیا مقاومت آنان شکسته خواهد شد و دولت می تواند از آنها مالیات در یافت کند؟

پایان پیام/

کلید واژه :

فناوری

،

عدالت مالیاتی

،

مالیات

،

مجلس شورای اسلامی

،

بازاریابی اینفلوئنسری

،

اینستاگرام

،

لایحه بودجه ۱۴۰۰

ثبت نظرات
captcha