پیشرفت شرکت ماهان سیرجان در حوزه ایمنی چشمگیر است

تخم مرغ های وارداتی وارد بازار شد

وعده مهم یک نمانیده درباره حقوق های نجومی

سهم پول تورمی در بودجه ۹۹

انتقاد از عملکرد حقوقی ها در بورس

دست چه افرادی پشت قاچاق خاک است؟

مودم را بغل کنید، شاید رستگار شوید

قیمت فرش در بازار چند است؟

وام ودیعه مسکن در جدال با مشکلات/آیا بانک ها از اعطای وام ودیعه سرپیچی می کنند؟

جدیدترین خبر از قیمت گوشت گوساله

وام ۴۸۰ میلیونی چقدر هزینه دارد؟

ترخیص خودروهای وارداتی جدی شد

طرح جنجالی مجلس براي دستمزد/تعيين حداقل دستمزد توافقی مي شود؟

سکوت ۲۰ساله زنگنه در صداوسیما می شکند؟

فروش مرغ با چه قیمتی گران فروشی است؟

فروش مرغ با چه قیمتی گران فروشی است؟

نفت ایران چه آینده ای را پیش رو دارد؟

مدیریت خلق پول بانک ها عملیاتی شد

نامه وزیر اقتصاد به رئیس جمهور

گزارش مركز پژوهش های مجلس از بدهی دولت

قیمت انواع دسته بازی در بازار

ارزش سهام عدالت هر روز کمتر از دیروز!

بانک ها چقدر به اقتصاد وام دادند؟

بازار مسکن چه زمانی به رونق می رسد؟

قیمت گوشی اپل در بازار چقدر است؟

آینده صنعت خودرو زیر دست طراح ایرانی

سیاست معکوس آمریکا در قبال نفت ایران

تب بازار طلا فروش کرد

صعود جهانی دلار

قبض های نجومی در کمین پرمصرف های گاز

چرا مجلس یازدهم منتقد دولت رئیسی شده؟

پیش بینی قیمت دلار تا زمان مذاکرات وین

ریزش قیمت نفت در واکنش به بلوف آمریکا

تعهد بدهید، حقوق بگیرید!

اسکارلت جوهانسون بعد از بارداری؛ حتی زیباتر از قبل!

مالیات خانه های لوکس ابلاغ شد

چرا قیمت جهانی طلا کاهش یافت؟

فاجعه ارز ۴۲۰۰ تومانی در افزایش تورم

هزینه خرید چای چقدر است؟

وقتی سوریه حاضر نیست از ایران فولا بخرد!

کد خبر : ۵۸۰۳
زمان انتشار :
facebook telegram twitter google+ cloob Yahoo print

خودروسازان داخلی نور چشمی نیستند

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضمن حمایت از تصمیم مجلس درخصوص واردات خودرو با تاکید بر اینکه خودرو سازان داخلی خیال نکنند نور چشم هستند، گفت: نمی شود که آب، برق، گاز و اینگونه هزینه های تولید خودرو ساز داخلی ما با ریال محاسبه شود اما محصول آن به دلار در بازار عرضه شود.

خودروسازان داخلی نور چشمی نیستند

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد مثبت، حجت الاسلام حسن نوروزی با اشاره به تصمیم مجلس درخصوص آزادسازی واردات خودرو عنوان کرد: در کشور ما جلوی واردات خودرو گرفته می شود، از آن سو مدیریت ایران خودرو و سایپا به دست مدیرعامل دولتی سپرده و - به قول یکی از این مسئولین وزارت صمت پیش از دولت آقای رییسی- تلاش می شود چاله های مالی وزارت صمت با درآمدهای ایران خودرو پر شود.

وی افزود: در کشور ما که فقط یک خودرو تولید نمی شود، ایران خودرو، سایپا و چندین خودروساز دیگر فعالیت می کنند که مدیرعامل آن ها از سوی دولت تعیین می شود، ده ها مرکز مربوط به خودرو هم داریم که برای بخش خصوصی است، بخش خصوصی اکنون از این تصمیم مجلس ناراحت نیست، چرا که وارد رقابت خواهد شد، یعنی تلاش می کند با کاهش هزینه ها خودرو صادر کند و در خارج از کشور با خودروی خارجی به رقابت بپردازد، بنابراین تولید و واردات خودروی برقی، هیبریدی و امثالهم به میزان معقول چه ایرادی دارد؟

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: خیلی از خودرو سازان داخلی خیال نکنند نور چشم هستند، شنیده ام ایران خودرو ۳۵ هزار میلیارد تومان بدهی دارد، آن وقت ما برای او رقیبی نیاوریم و خودرویی هم وارد نکنیم! آن وقت تعدادی خودروی خارجی هم توسط افراد نورچشمی وارد و با قیمت های میلیاردی فروخته شود؟چرا باید  اینگونه عمل شود؟

نوروزی عنوان کرد: من معتقدم باید به میزان معقول به واردات خودرو بپردازیم و از آن سو هزینه خودروی داخلی را کاهش دهیم، نمی شود که آب، برق، گاز و اینگونه هزینه های تولید خودرو ساز داخلی ما با ریال محاسبه شود اما محصول آن به دلار در بازار عرضه شود.

این نماینده مجلس در پایان تصریح کرد: وزیر صمت باید هرچه سریعتر اختیار ایران خودرو و سایپا را به دست خود سرمایه داران اصلی آن ها بسپارد تا مدیر عامل آن را تعیین کنند و دولت صرفا ناظر باشد تا به میزان معقول خودرو وارد، صادر و تولید شود، قطعا ما در کمیسیون حقوقی و قضایی در خصوص تصمیم مجلس درباره واردات خودرو، آمادگی لازم برای همکاری با کمیسیون صنایع و معادن مجلس را داریم.

پایان پیام/

کلید واژه :

حجت الاسلام حسن نوروزی

،

خودروسازان

،

خودروسازی

،

خودرو

،

واردات خودرو

ثبت نظرات
captcha