• امروز : جمعه - ۱۱ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 1 March - 2024
0
خانه دسته‌بندی نشده

عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر دهه فجر آغاز می‌شود 

  • کد خبر : 730086
  • 11 بهمن 1399 - 11:16
عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر دهه فجر آغاز می‌شود 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، «قدرت‌الله ولدی» روز پنجشنبه در نشست هماهنگی آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی این شهرستان، افزود: این نیروگاه با عنوان «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» نامگذاری شده که اقدامات لازم برای آماده‌سازی زمین و دیگر الزامات برای آغاز عملیات ساخت این مجموعه همزمان با ایام سالگرد پیروزی انقلاب […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، «قدرت‌الله ولدی» روز پنجشنبه در نشست هماهنگی آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی این شهرستان، افزود: این نیروگاه با عنوان «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» نامگذاری شده که اقدامات لازم برای آماده‌سازی زمین و دیگر الزامات برای آغاز عملیات ساخت این مجموعه همزمان با ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درحال انجام است.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: این نیروگاه با رعایت کامل استانداردهای زیست‌محیطی احداث می‌شود و برای اجرای آن پنج هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد.

ولدی بیان کرد: با اجرای نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی کلاس F، در مجموع برای یک‌هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد شد و بهره برداری از آن تحولی اساسی در اقتصاد و تامین زیرساخت های مورد نیاز بخش تولید این شهرستان ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: برق مصرفی شهرستان در حال حاضر در پیک بار مصرف حدود ۱۳۰ مگاوات است که با تاسیسات برقی موجود علاوه بر ۱۷۰ مگاوات برق مورد نیاز شهرک صنعتی جوکار، مجموع نیاز این شهرستان به برق شامل کشاورزی، صنعتی، خانگی و سایر مصارف حدود ۵۰۰ مگاوات است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز دراین جلسه اخذ مجوز نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی را دستاوردی بزرگ برای شهرستان عنوان کرد و گفت: به دنبال این نیستیم که حقی از جایی برداشته و به جایی دیگر برده شود، مجوز نیروگاه طبق تایید نظر کارشناسان وزارت نیرو پس از ارزیابی و ظرفیت‌سنجی از محل‌های پیشنهادی برای ملایر تصویب شد.

حجت الاسلام احد آزادیخواه افزود: با توجه به کمبود برق، افت ولتاژ و بروز مشکل نوسانات برق برای مصارف خانگی به‌ویژه واحدهای صنعتی در حال احداث، احداث این نیروگاه معضلات و مشکلات این حوزه را به طور کامل رفع می کند.

به گزارش ایرنا، وزارت نیرو از بین سه شهر ملایر در استان همدان و بروجرد و درود در استان لرستان، احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی را برای شهرستان ملایر مصوب کرده، پروژه‌ای که به گفته فرماندار پنج هزار میلیارد تومان سرمایه وارد این شهرستان خواهد کرد.

انتهای پیام/ایرنا

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730086

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.