• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1
خانه دسته‌بندی نشده

چگونه از حق بیمه پرداختی در قبض برق استفاده کنیم؟

  • کد خبر : 730115
  • 15 بهمن 1399 - 14:30
چگونه از حق بیمه پرداختی در قبض برق استفاده کنیم؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، عبدالامیر یاقوتی معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ و عضو کمیته ملی کاهش تلفات شرکت توانیر در گفتگو با نیرو نیوز اظهار داشت:  در حال حاضر، به ازای هرماه ۱۰۰ تومان از مشترکین خانگی شهری و ۵۰ تومان از مشترکین خانگی روستایی به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، عبدالامیر یاقوتی معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ و عضو کمیته ملی کاهش تلفات شرکت توانیر در گفتگو با نیرو نیوز اظهار داشت:  در حال حاضر، به ازای هرماه ۱۰۰ تومان از مشترکین خانگی شهری و ۵۰ تومان از مشترکین خانگی روستایی به عنوان حق بیمه در قبوض برق اخذ می‌شود.

وی افزود: همچنین هزینه بیمه برق برای مشترکین تجاری و سایر مصارف شهری ۱۰۰۰ تومان و برای مشترکین تجاری و سایر مصارف روستاییان ۵۰۰ تومان در ماه است.

یاقوتی با اشاره به اینکه "پرداخت حق بیمه روی قبوض برق اجباری است"، گفت: هماهنطور که تعرفه‌ها تمدید می‌شود و هرساله یک قانون بودجه سنواتی تصویب و ابلاغ می شود؛ موضوع اخذ حق بیمه هم یک جزء از بندهای قانون بودجه است که از سال ۹۰ وارد قبوض برق همه مشترکین شده است.

وی ادامه داد: از سال ۹۸ تاکنون ۱۸ هزار و پانصد پرونده در سامانه مربوطه ثبت‌شده که مربوط به ثبت درخواست های مردمی برای اخذ پول ناشی از بروز خسارت در وسایل برقی آنها بوده که از این تعداد تقریباً خسارت ۱۴ هزار نفر از افراد پرداخت‌شده و پرونده حدود هزار نفر از آنها در دست بررسی است و یک تعدادی هم از دید بیمه مشمول خسارت نشدند.

وی افزود: پنج گروه خسارت ازجمله آسیب وسایل برقی در منزل، آتش‌سوزی، فوت، نقص عضو و خسارات پزشکی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

عضو کمیته ملی کاهش تلفات شرکت توانیر در خصوص سقف قابل پرداخت خسارت گفت: سقف مربوط به وسایل برقی که ۹۵ درصد کل خسارات را پوشش می‌دهد، سال گذشته ۱۲ میلیون و پانصد هزار تومان بود و امسال به ۲۶ میلیون تومان رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین غرامت فوت ۹۵۰ میلیون تومان، آتش‌سوزی ۸۹۰ میلیون تومان، نقص عضو ۶۵۱ میلیون تومان و خسارت پزشکی ۶۹۲ میلیون تومان است. البته دقت کنید این مبالغ، سقف پرداختی برای خسارت است و طبیعتاً بیمه متناسب با دستورالعمل‌ها و خسارتی که وارده شده، خسارات را بررسی و پرداخت می‌کند.

این مقام مسئول در خصوص مراحل دریافت خسارت، گفت: اولین کاری که متقاضیان باید انجام دهند این است که وارد سامانه بیمه به آدرس bime.tavanir.org.ir شوند؛ بعد از واردکردن شناسه قبض، مشترک باید مستندات و اطلاعات لازم را در سامانه آپلود نمایند.

وی افزود: بعد از اینکه اطلاعات به شرکت بیمه‌گذار مربوطه انتقال داده شد، کارشناسان بیمه بررسی‌های لازم را انجام داده و میزان خسارت را به مشترک اعلام می‌کنند؛ در صورت اعتراض مشترک، مجدد این فرایند با دقت بیشتری انجام می‌شود و بعد از یک نتیجه نهایی بین مشترک و شرکت بیمه، پول به‌حساب مشترک واریز می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730115

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.