• امروز : پنج شنبه - ۱۰ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
3
خانه دسته‌بندی نشده

هزینه‌های احداث یک جایگاه LPG چقدر است؟

  • کد خبر : 730197
  • 30 بهمن 1399 - 18:25
هزینه‌های احداث یک جایگاه LPG چقدر است؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، چند ماهی است که طرح هایی به منظور ورود سوخت LPG به سبد سوخت خودروهای کشور مطرح می شود و حتی این طرح ها به مراجع مهم تصمیمی گیری چون دولت و مجلس نیز راه پیدا کرده است؛ اگرچه هنوز طرحی در این خصوص به تصویب نرسیده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، چند ماهی است که طرح هایی به منظور ورود سوخت LPG به سبد سوخت خودروهای کشور مطرح می شود و حتی این طرح ها به مراجع مهم تصمیمی گیری چون دولت و مجلس نیز راه پیدا کرده است؛ اگرچه هنوز طرحی در این خصوص به تصویب نرسیده است.

در حال حاضر بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ جایگاه عرضه سوخت در سراسر کشور در مدار بهره برداری است که به عرضه CNG ، بنزین و گازوئیل مشغولند. در خصوص سوخت LPG تعداد جایگاه های عرضه این نوع سوخت که از گذشته باقی مانده اند، انگشت شمار است.

برای افزودن این نوع سوخت به سبد سوخت خودروها باید حداقل ۲ هزار جایگاه عرضه سوخت LPG در کشور تاسیس شود.

حداقل هزینه احداث یک جایگاه عرضه LPG به صورت زیر است:

هزینه هایی که در قالب جدول بالا برآورد شده، برای احداث یک جایگاه معمولی عرضه LPG‌ است، در واقع با احتساب همین هزینه ها، برای احداث ۲۰۰۰ جایگاه عرضه سوخت LPG نیاز به حدود ۴۵ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است.

برای تأسیس یک جایگاه LPG با استانداردهای روز باتوجه به اهمیت ایمنی جایگاه LPG و اشتعال بیشتر آن نسبت به بنزین، حدود ۳ میلیون دلار هزینه لازم است. به طور مثال جایگاه بیهقی در تهران، بعنوان تنها جایگاه استاندارد و ایمن ایران ۳ میلیون دلار هزینه در بر داشته است که معادل ۷۰ تا ۷۵ میلیارد تومان به قیمت روز است.

انتهای پیام/ تسنیم

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730197

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.