• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
8
خانه دسته‌بندی نشده

برق امید فرصتی برای صنعت برق است

  • کد خبر : 730225
  • 09 اسفند 1399 - 13:51
برق امید فرصتی برای صنعت برق است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز، در این نشست که از طریق ویدیو کنفرانس و برقراری ارتباط تصویری با شرکتهای توزیع برق در مرکز پایش صنعت برق برگزار شد، رضا اردکانیان وزیر نیرو با قدردانی از مدیران ستادی و شرکتهای برق که در جهت بهینه سازی مصرف و اجرای برنامه های "برق امید" تلاش […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز، در این نشست که از طریق ویدیو کنفرانس و برقراری ارتباط تصویری با شرکتهای توزیع برق در مرکز پایش صنعت برق برگزار شد، رضا اردکانیان وزیر نیرو با قدردانی از مدیران ستادی و شرکتهای برق که در جهت بهینه سازی مصرف و اجرای برنامه های "برق امید" تلاش می کنند، مصوبه هیات وزیران در این خصوص را از وجوه اصلی این تکلیف بسیار مهم عنوان کرد.

 اردکانیان برق امید را فرصتی در اختیار صنعت برق عنوان کرد تا این صنعت پیشرو با ریل گذاری مناسب، بستر پایدار شدن مصرف بهینه انرژی در کشور را فراهم سازد.

وی تصریح کرد: اگر در مقیاس بزرگتر، برای مصرف انرژی چاره جویی نکنیم و سالانه با افزودن چند هزار مگاوات ظرفیت جدید، به مسوولیت خود در تولید دانش و ایجاد انگیزه برای اصلاح مصرف بی توجه باشیم ، به لحاظ شرعی و قانونی مورد مواخذه خواهیم بود.

وزیر نیرو تلقی جامعه از بهینه سازی مصرف به عنوان یک امر اخلاقی را حایز اهمیت دانست و اظهار داشت: اگر مصرف بهینه را به عنوان یک امر اخلاقی بپذیریم ،لازم است ابتدا خودمان به آن مقید باشیم و هرچه به مصرف صحیح  پایبند تر باشیم  در حرکت جامعه به سمت مصرف صحیح ،موفق تر هستیم.

وی افزود: تجربه نشان داده سازمانهایی که به اصول اخلاقی پایبندترند، تاثیر گذاری بیشتری روی جامعه و اصلاح مصرف مردم دارند.

اردکانیان اظهار داشت: برای آنکه حاصل تلاشهای ما در بهینه سازی مصرف ، اقدامی فصلی و دوره ای نباشد و به عنوان یک کار فراگیر و پایدار در جامعه نهادینه شود، لازم است با نشر آداب ،اخلاق و فرهنگ مصرف صحیح این قابلیت را به سایر حوزه ها از جمله آب و فاضلاب در ستاد و مراکز استانی توسعه بدهیم و به یک جریان تبدیل کنیم.

وی منابع انسانی را محور اصلی توسعه یافتگی ذکر کرد و با اشاره به تفاهم نامه وزارت نیرو و وزارت آموزش و پرورش، استفاده از امکانات و ظرفیت قابل توجه این دستگاه از حیث فرهنگسازی و نهادینه کردن مصرف صحیح در جامعه را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد با تداوم تلاشهای بخش برق ،ستاد توانیر و شرکتهای ذی ربط امسال تحول معنا داری را در تحقق اهداف برق امید شاهد باشیم.

انتهای پیام/ توانیر

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730225

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.