• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
خانه دسته‌بندی نشده

ظرفیت نیروگاهی کشور چطور ۱۲ برابر شد؟

  • کد خبر : 730249
  • 14 اسفند 1399 - 16:57
ظرفیت نیروگاهی کشور چطور ۱۲ برابر شد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، در انتهای سال ۱۳۵۷ و در روزهایی که مردم پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفته بودند، ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور ۷۰۲۴ مگاوات بود. با پیروزی انقلاب اسلامی، رفته رفته متخصصان و شرکت های داخلی صنعت برق، جای متخصصان و شرکت های خارجی را گرفتند و با […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، در انتهای سال ۱۳۵۷ و در روزهایی که مردم پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفته بودند، ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور ۷۰۲۴ مگاوات بود.

با پیروزی انقلاب اسلامی، رفته رفته متخصصان و شرکت های داخلی صنعت برق، جای متخصصان و شرکت های خارجی را گرفتند و با توسعه ظرفیت های داخلی، روند رشد ظرفیت نیروگاهی کشور نیز شیب تندتری به خود گرفت.

در مردادماه سال ۱۳۹۲ که دولت یازدهم فعالیت خود را آغاز کرد، ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور به ۶۹ هزار و ۱۳۴ مگاوات رسیده بود.

این رقم در پایان سال ۱۳۹۲ به ۷۰ هزار و ۲۷۹ مگاوات، در پایان سال ۱۳۹۳ به ۷۳ هزار و ۱۶۰ مگاوات، در پایان سال ۱۳۹۴ به ۷۴ هزار و ۱۰۳ مگاوات، در پایان سال ۱۳۹۵ به ۷۶ هزار و ۴۲۸ مگاوات، در پایان سال ۱۳۹۶ به ۷۸ هزار و ۷۹۴ مگاوات، در پایان سال ۱۳۹۷ به ۸۰ هزار و ۴۶۷ مگاوات، در پایان سال ۱۳۹۸ به ۸۳ هزار و ۵۰۶ مگاوات و در پایان دی ماه سال جاری به ۸۴ هزار و ۷۵۸ مگاوات رسید.

در واقع با گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور با رشد ۱۲ برابری از ۷ هزار و ۲۴ مگاوات در سال ۱۳۵۷ به ۸۴ هزار و ۷۵۸ مگاوات در پایان دی ماه سال جاری رسیده است.

این رشد ۱۲ برابر ظرفیت نصب شده نیروگاهی درحالی است که جمعیت ایران از سال ۱۳۵۷ با جمعیتی حدود ۳۵ میلیون نفر با رشدی ۲.۴ برابری به حدود ۸۳ میلیون نفر رسیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730249

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.