• امروز : دوشنبه - ۱۴ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 4 March - 2024
2
خانه دسته‌بندی نشده

ربات‌ها تا ۲۰۳۰ جایگزین هزاران شغل در صنعت نفت و گاز جهان می‌شوند

  • کد خبر : 730350
  • 15 فروردین 1400 - 11:00
ربات‌ها تا ۲۰۳۰ جایگزین هزاران شغل در صنعت نفت و گاز جهان می‌شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،تحقیقات جدید ریستاد انرژی نشان می‌دهد ربات‌ها احتمالاً شغل یک پنجم کارگران نفت و گاز در سراسر جهان را طی ۱۰ سال آینده از آنها می‌گیرند. هر روز شرکت‌های بیشتری به منظور کاهش هزینه‌هایشان به اتوماسیون روی می‌آورند.  ریستاد انرژی طی گزارشی که در اوایل همین هفته منتشر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،تحقیقات جدید ریستاد انرژی نشان می‌دهد ربات‌ها احتمالاً شغل یک پنجم کارگران نفت و گاز در سراسر جهان را طی ۱۰ سال آینده از آنها می‌گیرند. هر روز شرکت‌های بیشتری به منظور کاهش هزینه‌هایشان به اتوماسیون روی می‌آورند.

 ریستاد انرژی طی گزارشی که در اوایل همین هفته منتشر شد، پیش‌بینی کرده است حداقل ۲۰ درصد از مشاغل در بخش‌هایی مانند حفاری، پشتیبانی عملیاتی و نگهداری، تا ۲۰۳۰ اتوماتیک شده و به دستگاه‌ها واگذار می‌شوند. این اتفاق بر بیش از ۴۰۰ هزار شغل در کشورهای اصلی تولید کننده انرژی تاثیر خواهد گذاشت.

 محاسبات ریستاد انرژی نشان می‌دهد کارگران این بخش‌ها در روسیه و آمریکا بیشترین آسیب را از بکارگیری ربات‌ها در سراسر صنعت نفت خواهند دید و به ترتیب ۲۰۰ هزار و ۱۴۰ هزار نفر شغل خود را در این کشورها از دست می‌دهند. این تحقیقات هیچ اطلاعاتی در مورد از دست رفتن احتمالی مشاغل در عربستان، بزرگترین صادر کننده نفت دنیا نداده است.

 استفاده از ربات‌ها در زمینه عملیات‌های جستجو، نگهداری و تعمیرات مخصوصاً در فعالیت‌های دریایی طی سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه اپراتورها قرار گرفته است.

 درست است که هیچ کارگری از اینکه یک ربات جای او را بگیرد خوشحال نخواهد شد، ولی شرکت‌هایی که این کارگران برای آنها کار می‌کنند از این انتقال سود می‌برند. تخمین های ریستاد انرژی نشان می‌دهد ربات‌ها می‌توانند هزینه حفاری را چندین میلیارد دلار طی ده سال پایین بیاورند. برای مثال کاهش نیروی کار در فعالیت‌های حفاری در دریا و خشکی ۷ میلیارد دلار برای شرکت‌های آمریکایی سود خواهد داشت.

 البته متخصصان انرژی عقیده دارند اتوماسیون لزوما باعث کاهش نیروی کار نمی‌شود. آنها همچنین اشاره کردند به کارگیری وسیع ربات‌ها به سرعت انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/راشاتودی

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730350

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.