• امروز : دوشنبه - ۱۴ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 4 March - 2024
4
خانه دسته‌بندی نشده

نیمی از مصرف برق ادارات قابل مدیریت است

  • کد خبر : 730438
  • 08 اردیبهشت 1400 - 14:01
نیمی از مصرف برق ادارات قابل مدیریت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و محدودیت نیروگاههای آبی، حداکثر توان قابل تامین شبکه در پیک تابستان را ۵۶ هزارو ۶۰۰ مگاوات عنوان کرد . همایون حایری گرمای زودرس و قرار داشتن واحدهای حرارتی در برنامه تعمیرات سالانه نیروگاهها […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و محدودیت نیروگاههای آبی، حداکثر توان قابل تامین شبکه در پیک تابستان را ۵۶ هزارو ۶۰۰ مگاوات عنوان کرد .

همایون حایری گرمای زودرس و قرار داشتن واحدهای حرارتی در برنامه تعمیرات سالانه نیروگاهها را از دلایلی عنوان کرد که افزایش استفاده از ذخایر آبی برای تولید برق را به دنبال دارد.

وی توان قابل تامین امسال را در مقایسه با پیک ۵۸ هزار و ۲۵۴ مگاواتی تابستان ۹۹ نیز ناکافی دانست و با توجه به رشد صنایع و پیوستن یک میلیون مشترک جدید ،از جمله قابلیتهای صنعت برق برای متوازن سازی توان تولید و مصرف در تابستان ۱۴۰۰ را مدیریت بار و مصرف انرژی عنوان کرد.

حایری با اشاره به آغاز مدیریت و کنترل مصرف برق سیستمهای سرمایشی در وزارت نیرو و شرکتهای زیر مجموعه ،سهم مصارف سرمایشی از پیک شبکه را بسیار غیر منطقی و حدود ۲۷ هزارمگاوات ذکر کرد که ۵ تا ۶ هزارمگاوات آن به دستگاهها وادارات دولتی اختصاص دارد وتا ۵۰ درصد آن قابل مدیریت است.

وی بابیان اینکه روشهای مدیریت سیستمهای سرمایشی به شرکتها و سازمانهای تحت پوشش بخش برق اعلام شده ،از عزم وزارت نیرو برای گسترش این اقدام به سایر سازمانها و ادارات دولتی خبر داد، بر اساس این برنامه صنعت برق کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق سیستمهای سرمایشی در ساعات اداری و محدود شدن مصرف تا سقف ۱۰ درصد بعد از ساعات اداری را از طریق شرکت توانیر و با مسوولیت مدیران عامل شرکتهای توزیع ، با قطعیت بالا ،پایش و کنترل می کند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تغییر رفتار مصرفی مشترکان در آغاز فصل گرما و نهادینه شدن اقدامات صنعت برق تصریح کرد:سیستمهای اتوماسیون و مراکز پایش که هوشمندانه و بر مبنای ضرورتها ایجاد شده ،در اولویت کار ما قرار دارد و امیدواریم بتوانیم با تعامل و همگرایی ،تابستان پیش رو را با حداقل مشکلات پشت سر بگذاریم.

تعامل با مسوولان استانی ،تداوم طرح تعدیل روشنایی معابر با قابلیت ۵۰۰ مگاوات پیک سایی، شناسایی مراکز تولید رمز ارز و بهره گیری از دیزل ژنراتورهای موجود در مناطق از دیگر نکات مورد تاکید معاون وزیر نیرو در این مانور بود.

انتهای پیام/توانیر

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730438

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.