• امروز : دوشنبه - ۱۴ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 4 March - 2024
2
خانه دسته‌بندی نشده

رسیدن پیک مصرف برق به مرز ۵۴ هزار مگاوات برای اولین بار در اردیبهشت ماه

  • کد خبر : 730510
  • 31 اردیبهشت 1400 - 14:36
رسیدن پیک مصرف برق به مرز ۵۴ هزار مگاوات برای اولین بار در اردیبهشت ماه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،سرعت رشد مصرف برق در کشور افسارگسیخته شده و طی روزهای اخیر، شاهد ثبت پیک های مصرف برق به مقادیری هستیم که در زمان مشابه سال های گذشته بی سابقه بوده اند. برای نخستین بار در تاریخ کشور در اردیبهشت ماه شاهد رسیدن رکورد مصرف برق به مرز ۵۴ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،سرعت رشد مصرف برق در کشور افسارگسیخته شده و طی روزهای اخیر، شاهد ثبت پیک های مصرف برق به مقادیری هستیم که در زمان مشابه سال های گذشته بی سابقه بوده اند.

برای نخستین بار در تاریخ کشور در اردیبهشت ماه شاهد رسیدن رکورد مصرف برق به مرز ۵۴ هزار مگاوات هستیم. طبق آمار رسمی شرکت مدیریت شبکه برق ایران در روز بیست و نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ مصرف برق در پیک روزانه به ۵۳ هزار و ۷۵۹ مگاوات رسید. این درحالی است که پیک مصرف برق در روز مشابه سال قبل، ۴۵ هزار و ۲۷۰ مگاوات بوده و رشد بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ مگاواتی نسبت به زمان مشابه سال قبل، رشدی عجیب و نیازمند مدیریت است.

به موجب این رشد مصرف از یک سو و محدودیت های تأمین برق از سوی دیگر، این روزها شاهد افزایش قطعی های پراکنده برق در اقصی نقاط کشور هستیم و در صورتی که مصرف بی رویه برق مدیریت نشود، احتمال صدور جداول خاموشی برنامه ریزی شده در ایام پیک تابستان سال جاری، وجود دارد.

انتهای پیام/تسنیم

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730510

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.