• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
1
خانه دسته‌بندی نشده

عملیات اجرایی احداث نیروگاه بخاری ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک آغاز شد

  • کد خبر : 730553
  • 20 خرداد 1400 - 12:57
عملیات اجرایی احداث نیروگاه بخاری ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک آغاز شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، امروز چهار پروژه صنعت آب و برق در سه استان هرمزگان، ایلام و کرمانشاه با اعتبار ۴۱ هزار و ۹۸۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و همچنین با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور و حضور وزیر نیرو عملیات اجرایی احداث نیروگاه بخاری ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک آغاز شد. از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، امروز چهار پروژه صنعت آب و برق در سه استان هرمزگان، ایلام و کرمانشاه با اعتبار ۴۱ هزار و ۹۸۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و همچنین با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور و حضور وزیر نیرو عملیات اجرایی احداث نیروگاه بخاری ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک آغاز شد.

از چهار پروژه افتتاح شده، دو پروژه آبی در استان ایلام، یک پروژه سهم استان کرمانشاه و در استان هرمزگان نیز یک پروژه نیروگاهی قرار دارد.

در استان هرمزگان بهره‌برداری از واحد دو گازی نیروگاه سیکل ترکیبی هنگام به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات به ارزش ۳۰۱۳ میلیارد تومان و عملیات اجرایی احداث نیروگاه بخاری سیریک به ارزش ۳۸ هزار میلیارد تومان با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور آغاز شد.

همچنین آبگیری سد کنجانچم (گلال ملک) و پروژه آب‌اندازی ۲۷۵۰ هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان در استان ایلام از دیگر پروژه‌های افتتاح شده است.

بر این اساس، پروژه آب‌اندازی ۴۰۵۰ هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی با اعتبار ۵۲۵ میلیارد تومان در استان کرمانشاه، دیگر پروژه ای است که امروز به بهره‌برداری رسید.

بهنام خائفی‌نژاد، مجری طرح‌های نیروگاهی بخار شرکت برق حرارتی در خصوص آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک، گفت: در راستای اجرای سیاست‌های صنعت برق کشور به‌منظور استفاده بهینه از سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و افزایش راندمان تولید، تامین برقی پایدار جهت عرضه به شبکه سراسری، صادرات به کشورهای همسایه و توسعه سواحل مکران، احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک از محل وام اعتباری صادراتی دولت فدراسیون روسیه به دولت جمهوری اسلامی ایران در دستور کار شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی قرار گرفت.

وی ادامه داد: این نیروگاه دارای چهار واحد بخار ۳۵۰ مگاواتی با راندمان ناخالص حدود ۴۶ درصد است. بویلر نیروگاه از نوع Super Critical یکبار گذر با سوخت اصلی گاز و تامین آب مورد نیاز نیروگاه از دریا صورت خواهد گرفت که برای تامین آب مصرفی نیروگاه، آب شیرین‌کن MED با ظرفیت خروجی ۲۱۰ مترمکعب در ساعت در دستور کار قرار گرفته است.

خائفی‌نژاد تاکید کرد: مدت زمان قرارداد تا تحویل دائمی نیروگاه ۵۵ ماه در نظر گرفته شده که سنکرون اولین واحد نیروگاهی با شبکه برق کشور حدود ۴۱ ماه پس از شروع قرارداد خواهد بود.  
این گزارش می‌افزاید، نیروگاه بخاری سیریک در ۱۴۰ ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮی ﺷـﺮق ﺷﻬﺮﺳـﺘﺎن ﺑﻨـﺪرﻋﺒﺎس در ساحل دریای عمان و در زمینی به مساحت ۱۹۹ هکتار قرار دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730553

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.