• امروز : جمعه - ۱۱ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 1 March - 2024
0
خانه دسته‌بندی نشده

تفاهم نامه احداث ۱۰هزار مگاوات نیروگاه جدید حرارتی امضا شد

  • کد خبر : 730748
  • 19 مهر 1400 - 13:20
تفاهم نامه احداث ۱۰هزار مگاوات نیروگاه جدید حرارتی امضا شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، با حضور وزرای نیرو و صمت در ساختمان اصلی وزارت نیرو تفاهم نامه احداث ده هزار مگاوات نیروگاه جدید حرارتی بین این دو وزارتخانه به امضا رسید.  همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در این خصوص گفت: با تاکیدات وزرای نیرو و صمت و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، با حضور وزرای نیرو و صمت در ساختمان اصلی وزارت نیرو تفاهم نامه احداث ده هزار مگاوات نیروگاه جدید حرارتی بین این دو وزارتخانه به امضا رسید. 

همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در این خصوص گفت: با تاکیدات وزرای نیرو و صمت و تلاش یکپارچه این دو وزارتخانه امروز تفاهم نامه ایجاد ده هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید توسط شرکت های صنعتی به امضا رسیده و این تفاهم نامه در راستای تامین برق پایدار بخش صنعت کشور است. 

وی با بیان اینکه بسته حمایتی ویژه ای برای سرمایه گذاران این تفاهم نامه دیده شده است، گفت: ده هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی که توسط شرکت های صنعتی ایجاد خواهد شد تا تابستان ۱۴۰۳ در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت. 

معاون وزیر نیرو افزود: در حال حاضر توان پیک مصرف غیرهمزمان صنایع ۲۲ هزار مگاوات است و توان پیک مصرف همزمان صنایع حدود ۱۷ هزار مگاوات است و صنایع کشور با مصرف ۱۰۰ هزار کیلووات ساعت انرژی برق، ۳۷ درصد مصرف برق کشور را به خود اختصاص داده اند.

همچنین طبق گفته معاون طرح و برنامه وزارت صنعت میزان سرمایه گذاری براورد شده برای احداث ۱۴ نیروگاه با مجموع ظرفیت ۱۰ هزار مگاوات، ۷ میلیارد دلار است. 

انتهای پیام/ 

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730748

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.