• امروز : سه شنبه - ۱۵ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 5 March - 2024
1
خانه دسته‌بندی نشده

وضعیت فوق العاده خشکسالی در کالیفرنیای آمریکا تمدید شد

  • کد خبر : 730788
  • 28 مهر 1400 - 15:52
وضعیت فوق العاده خشکسالی در کالیفرنیای آمریکا تمدید شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، نشریه آمریکایی لس آنجلس تایمز دراین باره گزاش داد: «گاوین نیوسام» (Gavin Newsom) فرماندار ایالت کالیفرنیا ضمن درخواست از ساکنان این ایالت مبنی بر صرفه جویی هرچه بیشتر آب به علت خشکسالی بی سابقه در این ایالت، وضعیت اضطراری خشکسالی را تمدید کرد. بنابراین گزارش فرماندار ایالت کالیفرنیا دراین […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، نشریه آمریکایی لس آنجلس تایمز دراین باره گزاش داد: «گاوین نیوسام» (Gavin Newsom) فرماندار ایالت کالیفرنیا ضمن درخواست از ساکنان این ایالت مبنی بر صرفه جویی هرچه بیشتر آب به علت خشکسالی بی سابقه در این ایالت، وضعیت اضطراری خشکسالی را تمدید کرد.

بنابراین گزارش فرماندار ایالت کالیفرنیا دراین باره گفت: از آنجایی که غرب آمریکا با سومین سال پیاپی خشکسالی مواجه است، لازم است تا ساکنان کالفرنیا در سراسر این ایالت، تلاش های خود را برای صرفه جویی آب به هر روش ممکن بیافزایند.

لس آنجلس تایمز افزود: درحالی که از ماه جولای گذشته ۵۸ بخش از ایالت کالیفرنیا شامل حال وضعیت اضطراری خشکسالی شده بودند اما در دور جدید تمدید این وضعیت، هشت ناحیه باقی مانده از این ایالت نیز شامل این وضعیت شدند و از تمامی ساکنان ایالت کالیفرنیا خواسته شده تا مبادرت به کاهش ۱۵ درصدی در مصرف آب کنند.

تغییرات آب و هوایی و کاهش بارندگی موجب خشک شدن بزرگترین منبع آب آشامیدنی در غرب آمریکا شده است و اکنون کارشناسان نسبت به بحران آب دراین کشور هشدار می دهند.

شبکه خبری سی ان ان در مورخ ۳۱ مرداد ماه نوشت رودخانه کلورادو و سدی که بر روی این رودخانه زده شده، تامین کننده برق، آب مزارع و همچنین آب آشامیدنی حدود ۴۰ میلیون نفر از ساکنان ایالت های غرب آمریکا است که به سرعت درحال خشک شدن و پدید آمدن یک بحران است.

بنابراین گزارش رودخانه کلورادو تامین کننده نه تنها آب ۴۰ میلیون نفر در هفت ایالت واقع در غرب آمریکا بوده و بیش از پنج میلیون جریب از اراضی کشاورزی را تحت آبیاری خود قرار میدهد بلکه آب این رودخانه به کشور مکزیک نیز روانه می شود.

این رسانه خبری آمریکایی پیش تر نوشت کارشناسان و مدیران در امور آب عوامل  کم آب شدن و رو به خشکی نهادن آب رودخانه کلورادو را ناشی از استفاده و برداشت بیش از حد از آب این رودخانه نسبت به محل تامین آب و تغییرات آب و هوایی ناشی از عملکرد انسانی عنوان می کنند و میزان آب این رودخانه از سال ۲۰۰۰ میلادی در مقایسه با میانگین آن در قرن گذشته کاهش نشان می دهد.

انتهای پیام/ ایرنا

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730788

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.