• امروز : جمعه - ۱۱ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 1 March - 2024
7

اهمیت همکاری مردم برای گذر از شرایط سخت کم‌آبی امسال

  • کد خبر : 730798
  • 01 آبان 1400 - 10:49
اهمیت همکاری مردم برای گذر از شرایط سخت کم‌آبی امسال
وزیر نیرو گفت: در بخش آب شرب و آب بهداشتي توصيه مي‌شود كه مردم حداكثر صرفه‌جويي را اعمال كنند.

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در بازدید از طرح‌های صنعت آب و برق استان اردبیل در جمع خبرنگاران به تمهیدات وزارت نیرو برای سال آبی آینده اشاره و اظهار کرد: بارش‌های سال گذشته کشور ۳۷ درصد کمتر از متوسط بارش‌های ۵۰ سال گذشته بوده است. برنامه‌ریزی‌های خوبی در حال انجام بوده و متخصصان منابع آب در حال مدیریت این منابع هستند تا ان‌شاءالله در حوزه آب مشکلی نداشته باشیم.

وی میزان سرمایه‌گذاری پروژه‌های در حال اجرای صنعت آب و برق استان اردبیل را ۱۶ هزار میلیارد تومان عنوان و اضافه کرد: در حوزه آب، چندین سد و طرح از قبیل طرح‌های شبکه‌ آبیاری، شبکه‌های آبرسانی شهری و روستایی و طرح‌های فاضلاب در حال اجرا است.

وزیر نیرو با بیان اینکه تا پایان امسال، بالغ بر ۱۹۰۰ میلیارد تومان از این پروژه‌ها و طرح‌ها در استان به بهره‌برداری خواهد رسید، خاطرنشان کرد: آبگیری سد عنبران و عمارت، بهره‌برداری بخشی از پایاب سد خداآفرین در منطقه پارس آباد مغان، طرح آبرسانی به شهر نیر و عنبران و طرح‌های تقویت شبکه برق از قبیل احداث پست و خطوط انتقال، نمونه‌هایی از پروژه‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری صنعت آب و برق استان اردبیل تا پایان امسال خواهد بود.

محرابیان ابراز امیدواری کرد: با افزایش سرعت اجرای پروژه‌های آب و برق استان، می‌توانیم انتظارات مردم در این بخش را به نحو مطلوب پاسخ دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه منابع آب کشور محدود است و مردم عزیز شرایط را به خوبی درک می‌کنند، همکاری اقشار مردم را برای گذر از این شرایط سخت محدودیت منابع آبی خواستار شد.

وزیر نیرو در خصوص نحوه همکاری مردم در مدیریت منابع آب کشور، تصریح کرد: در بخش آب شرب و آب بهداشتی توصیه می‌شود که مردم حداکثر صرفه‌جویی را اعمال کنند. مهم‌ترین حوزه کشور که بیشترین سهم مصرف آب را دارد، بخش کشاورزی است که با رعایت الگوی کشت، بهره‌گیری از روش‌های آبیاری‌ تحت فشار و با به تاخیر انداختن کشت‌های پرآب می‌توانند سهم قابل توجهی در مدیریت منابع آب کشور را عهده‌دار شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730798

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.