• امروز : پنج شنبه - ۱۰ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
9

مصرف برق ۱۵ درصد مردم معادل ۸۵ درصد دیگر است

  • کد خبر : 730820
  • 10 آبان 1400 - 13:17
مصرف برق ۱۵ درصد مردم معادل ۸۵ درصد دیگر است
مدیرعامل توانیر گفت: مصرف برق 15 درصد مردم معادل 85 درصد دیگر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، محمدحسن متولی‌زاده، مدیرعامل توانیر در حاشیه برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال مصرف برق ۸۵ درصد مشترکان در حد الگوی مصرف بوده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون قبض برق حدود ۲۵ میلیون نفر زیر ۳۰ هزار تومان بوده و این تعداد مشترک الگوی تعیین شده را رعایت کرده‌اند.

متولی زاده با تاکید بر اینکه ۱۳ درصد مشترکان تا دو برابر الگوی مصرف از انرژی الکتریکی استفاده می‌کنند، ادامه داد: اما در این میان دو درصد مشترکان بیش از دو برابر الگو تعیین شده مصرف برق دارند.

مدیرعامل توانیر اضافه کرد: میزان مصرف مازاد این ۱۵ درصد پرمصرف حدود هفت میلیارد کیلووات ساعت بوده است؛ اگر این مشترکان در این بازه زمانی همانند سایر مردم از انرژی الکتریکی استفاده می‌کردند مطمئنا شاهد بروز هیچگونه خاموشی در کشور نبودیم. بر اساس ارزیابی صورت گرفته میزان مصرف برق ۱۵ درصد یاد شده معادل کل مصرف ۸۵ درصد مشترکان کم مصرف است.

وی با اشاره به هزینه برق مشترکان کم مصرف و پرمصرف خانگی در کشور، گفت: نرخ هزینه برق مشترکان در حد الگوی مصرف حدود ۸۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت است که سهم مصرفی این بخش حدود ۴۰ میلیارد کیلووات ساعت است. در نقطه مقابل نرخ مشترکان پرمصرف حدود ۲.۵ برابر این رقم است و ۲۵۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت می‌رسد.

متولی زاده با اشاره به انتشار قبوض برق برخی از ورزشکاران در فضای مجازی، افزود: بایستی به این مسئله توجه کنیم که قبض برق اغلب مدیران این صنعت در حد الگوی مصرف است؛ به طوری که حتی مصرف برق وزیر نیرو در طی پنج سال اخیر همواره در حد الگوی مصرف و بین ۱۷۰ کیلووات تا ۲۳۰ کیلووات ساعت در ماه متغیر بوده است. این رقم در حالی است که الگوی مصرف در تهران ۳۰۰ کیلووات ساعت است و رقم قبض وزیر نیرو در این بازه زمانی ماهانه به طور متوسط حدود ۳۰ هزار تومان بوده است.

مدیرعامل توانیر با تاکید بر اینکه در تلاشیم ابزارهای تشویقی ویژه‌ای برای کاهش مصرف برق مشترکان اعمال کنیم، گفت: صنعت برق در تلاش است تا از طریق عرضه تجهیزات کاهنده مصرف و اعمال ابزارهای تشویقی بتواند میزان مصرف برق مشترکان پرمصرف را کاهش دهد؛ این طرح هم اکنون در مجموعه دولت در حال بررسی است و جزئیات آن پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به آمادگی صنعت برق برای مقابله با حملات احتمالی، اضافه کرد: یکی از نقاط قوت این صنعت آمادگی در بخش‌های مختلف و سرعت بازیابی تجهیزات آن است. در حال حاضر وجود یک میلیون کیلومتر خطوط برق و چند هزار پست برق و چند صد نیروگاه موجب شده تا همین پراکندگی تجهیزات صنعت برق را در مقابل حوادث تحمیلی ایمن کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730820

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.