• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
19

بررسی مشکلات اعتباری نیروگاه های هسته‌ای در کمیسیون برنامه مجلس

  • کد خبر : 730830
  • 24 آبان 1400 - 11:09
بررسی مشکلات اعتباری نیروگاه های هسته‌ای در کمیسیون برنامه مجلس
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از بررسی مشکلات اعتباری نیروگاه های هسته‌ای در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح نشست عصر دیروز این کمیسیون، گفت: پیشنهادات درباره بودجه دیوان محاسبات کل کشور برای سال ۱۴۰۱ در جلسه امروز با حضور کارشناسان دیوان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، این موضوع طی دو جلسه گذشته نیز مطرح و نمایندگان ایرادات و انتقادات خود را نسبت به آن اعلام کرده بودند.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد، براساس بودجه سال جاری رشد مختصری در حوزه های مشخص در بودجه دیوان محاسبات انجام شود. به طور مثال به دلیل بررسی عملکرد دستگاه‌ها و اینکه دیوان محاسبات طی دو سال گذشته تلاش کرده گزارشات تفریغ بودجه سنواتی و حتی چند ماه سال جاری را بسیار زودتر از ادوار گذشته به مجلس ارائه کند، می‌توان مقداری به اضافه کاری مدیران، کارشناسان و … افزود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس تاکید کرد: البته به دیوان محاسبات توصیه شد به جای پرداخت اضافه کاری، اقدام به جذب نیروهای جوان دارای تخصص در حوزه دیوان کنند و در نهایت بودجه سال ۱۴۰۱ برای آنها تصویب شد.

مفتح تصریح کرد: در بخش بعدی جلسه دو طرح انجام پروژه های زیربنایی با تهاتر نفت خام که در توسعه کشور اثرگذار هستند، بررسی و مقرر شد، هر دو پیشنهاد در کمیته اقتصادی کمیسیون تجمیع و در صحن کمیسیون برنامه و بودجه بررسی و تصویب شود تا بتوان آن را به صورت یک تبصره در بودجه سال آینده قرار داد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تاکید کرد: در ادامه جلسه کمیسیون، معاونان سازمان انرژی اتمی برای بررسی مشکلات اعتبارات (منابع و مصارف) نیروگاه های هسته ای کشور حضور یافتند البته از رئیس سازمان برای این جلسه دعوت بعمل آمده بود که به دلیل حضور در جلسه هیئت دولت نتوانست حضور یابد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730830

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.