• امروز : پنج شنبه - ۱۰ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
8

قرارداد احداث ۷ نیروگاه مقیاس متوسط امضا شد

  • کد خبر : 730857
  • 17 آذر 1400 - 12:48
قرارداد احداث ۷ نیروگاه مقیاس متوسط امضا شد
قرارداد احداث ۷ نیروگاه مقیاس متوسط بین شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و شرکت گروه مپنا امضا شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، قرارداد احداث ۷ واحد نیروگاهی مقیاس متوسط به مجموع ظرفیت ۲۹۴ مگاوات بین شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و شرکت گروه مپنا به امضا رسید.

در قالب این قرارداد، احداث هفت واحد نیروگاهی ۴۲ مگاواتی در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد، خوزستان و لرستان توسط گروه مپنا اجرایی خواهد شد.

بکارگیری نیروگاه‌های مقیاس متوسط اصولاً باتوجه به شرایط برخی مناطق در نقاط ژرف شبکه برق سراسری و مناطق دور افتاده برای رفع مشکلات کمبود تولید محلی و یا بازتوانی واحدهای موجود با ظرفیت مشابه و راندمان بسیار پایین در نظر گرفته می‌شود که احداث نیروگاه‌های بزرگ در این نقاط موردنیاز نبوده و توجیه فنی و اقتصادی نداشته است.

در این طرح از واحدهای نیروگاه گازی شرکت مپنا با نام تجاری MGT40 در مقیاس متوسط که توسط متخصصان داخلی بومی‌سازی و سامانه برق و کنترل آن نیز در مپنا طراحی شده استفاده خواهد شد.

توان خروجی این واحدها در شرایط ایزو ۴۲ مگاوات است. این واحدها قابلیت کار با سوخت گاز طبیعی و سوخت مایع (گازوئیل) را دارا بوده و با بکارگیری توربین‌های بخار امکان تبدیل آن‌ها به سیکل‌ترکیبی وجود دارد. همچنین در واحدهای تولید همزمان برق و حرارت CHP نیز قابلیت کاربرد دارند.

توانایی فعالیت پایدار و مستمر، مقاوم در شرایط اقلیمی نامساعد، ارتفاع بالا و حتی شرایط ریزگردها، قابلیت ساخت، نصب و راه‌اندازی سریع در مدت زمان ۶ ماه، راهکاری مناسب جهت رفع سریع نیازهای برق در کشور، قابلیت احداث در ساختگاه‌های دارای محدودیت فضا، قابلیت‌های تولید جزیره‌ای و خارج از شبکه و رعایت کامل استانداردها و الزامات صنعت برق و سایر صنایع از جمله مزایا و قابلیت‌های واحدهای گازی MGT40  است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730857

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.