• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
10

آیا وزیر نیرو به دنبال واردات آب است؟

  • کد خبر : 730861
  • 21 آذر 1400 - 12:43
آیا وزیر نیرو به دنبال واردات آب است؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، صبح امروز، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در گردهمایی روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه که در سالن اجلاس وزارت امور خارجه برگزار شد، در بخشی از سخنان خود به موضوع آب اشاره کرد و گفت: ایران در حوزه پروژه‌های آبی از جمله سامانه‌های آب، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، صبح امروز، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در گردهمایی روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه که در سالن اجلاس وزارت امور خارجه برگزار شد، در بخشی از سخنان خود به موضوع آب اشاره کرد و گفت: ایران در حوزه پروژه‌های آبی از جمله سامانه‌های آب، سد‌سازی و نیروگاه‌های برق‌آبی موقعیت بسیار خوب و ارزشمندی را در دنیا دارد.

وی ادامه داد: ایران در رابطه با مسایل مربوط به آب در برخی کشور‌های همسایه، بالادست بوده و در برخی مکان‌ها نیز پائین دست به حساب می‌آید. در این موارد هم قوانین و مقررات با هم متفاوت است. در معدود مسائلی همسایه‌هایی که در بالادست قرار دارند، حقابه‌های قانونی و رسمی که با ایران امضا کردند را رعایت نمی‌کنند و شاید بیشترین زیان وارده در این زمینه به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها است.

وزیر نیرو تصریح کرد: در موضوعات حقابه با کشور افغانستان در طول یک ماه گذشته حرکت و اقدامات خوبی انجام شد که امیدواریم مستمر باشد.

محرابیان، با تاکید بر ضرورت توجه سفرا نسبت به موضوعات آب و مسائل زیست محیطی یادآور شد: کشورهایی که در بالادست حضور دارند اقداماتی را انجام می‌دهند که منجر به آلوده کردن رودخانه می‌شود و با توجه به اینکه کشور پایین‌دست از این آب در مصارف مختلف استفاده می‌کند، اغلب دچار زیان‌های هنگفت در این موضوعات می‌شوند.

وزیر نیرو همچنین در پایان با اشاره به پروژه‌های انتقال آب تصریح کرد: در موضوع انتقال آب کشورهایی در اطراف خود داریم که میزان آبی که در اختیار دارند بیش از میزان مصرف‌شان بوده و در این زمینه می‌توانیم با هماهنگی به عمل آمده از پتانسیل موجود بهره‌ لازم را ببریم.

به گزارش نیرونیوز، تأکید وزیر نیرو بر امکان استفاده از پتانسیل‌های موجود در زمینه مازاد آبی که کشورهای همسایه در اختیار دارند، به معنای واردات آب است و نکته جالب اینجاست که وزیر نیرو در سخنان خود گفته “با هماهنگی‌های به عمل آمده…”؛ یعنی به نظر می رسد در زمینه واردات آب، هماهنگی هایی نیز با کشورهای همسایه صورت گرفته است!

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730861

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.