• امروز : یکشنبه - ۱۳ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
7

آمادگی ایران برای ساخت نیروگاه مشترک با جمهوری آذربایجان

  • کد خبر : 730867
  • 24 آذر 1400 - 17:29
آمادگی ایران برای ساخت نیروگاه مشترک با جمهوری آذربایجان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، در دیدار آنلاین “علی اکبر محرابیان” وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و “پرویز شهبازاف” وزیر انرژی جمهوری آذربایجان، وزرای دو کشور بر توسعه بیش از پیش همکاری‌ها در بخش آب و برق و استفاده از ظرفیت‌های خدادادی موجود در مرز مشترک ایران-آذربایجان تاکید کردند. محرابیان، موضوع اتصال […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، در دیدار آنلاین “علی اکبر محرابیان” وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و “پرویز شهبازاف” وزیر انرژی جمهوری آذربایجان، وزرای دو کشور بر توسعه بیش از پیش همکاری‌ها در بخش آب و برق و استفاده از ظرفیت‌های خدادادی موجود در مرز مشترک ایران-آذربایجان تاکید کردند.

محرابیان، موضوع اتصال برق ایران به روسیه از طریق آذربایجان را برای تقویت روابط سه جانبه حائز اهمیت دانست و افزود: در راستای اجرای این طرح و ارتباط الکتریکی که در گذشته نیز برای زمان کوتاهی برقرار شده بود، مدیریت پیک برق در هر سه کشور اعمال شده و کمبود برق نیز جبران می‌شود.

وی با اعلام آمادگی برای برگزاری نشست سه جانبه‌ بین وزرای سه کشور ایران، آذربایجان و روسیه، افزود: ایران از توسعه و تبادل زمان خرید برق از فصل گرما به دیگر ماه‌های سال استقبال می‌کند.

وزیر نیرو با اشاره به اهمیت نصب توربین‌ در کنار دو سد مشترک ایران و آذربایجان، گفت: با عملیاتی شدن این طرح، حجم قابل توجهی از برق قابل استحصال شده و کسب درآمد برای دو کشور را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: ایران یکی از کشورهای دارای تکنولوژی ساخت نیروگاه بوده و توربین‌های نیروگاهی این کشور با راندمان بالای ۶۰ درصد به کشورهای دیگر از جمله روسیه هم صادر می‌شود.

محرابیان ضمن اعلام آمادگی ساخت نیروگاه مشترک ایران و آذربایجان و با تاکید بر پیگیری و توسعه همکاری‌های مربوط به تکمیل دو سد از طریق کمیسیون فنی مشترک ایران و آذربایجان، افزود: نگاه ایران به توسعه روابط بین تهران و باکو است تا از این طریق پروژه‌های مشترک جدید را به مرحله اجرا برسانیم.

در این گفت‌وگو همچنین دو طرف بر اهمیت توسعه همکاری‌ها در اجرای پروژه‌های سد خداآفرین و قیزقلعه‌سی میان ایران و آذربایجان تاکید کردند که در همین راستا “محمد جوانبخت” معاون آب و آبفای وزیر نیرو به عنوان رئیس ایرانی کمیسیون فنی مشترک موافقتنامه سدهای خداآفرین و قیز قلعه‌سی معرفی شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730867

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.