• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11

ذخایر سوخت مایع نیروگاه‌ها فقط جوابگوی ۴۰ روز تولید برق است

  • کد خبر : 730885
  • 05 دی 1400 - 13:32
ذخایر سوخت مایع نیروگاه‌ها فقط جوابگوی ۴۰ روز تولید برق است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر ۴۸ درصد حجم مخازن سوخت مایع نیروگاه ها تکمیل است؛ اما قطعا نباید به این دلخوش باشیم چرا که با توجه به سرمای هوا، افزایش مصرف گاز و احتمال کاهش میزان گاز تزریق شده به نیروگاه ها، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر ۴۸ درصد حجم مخازن سوخت مایع نیروگاه ها تکمیل است؛ اما قطعا نباید به این دلخوش باشیم چرا که با توجه به سرمای هوا، افزایش مصرف گاز و احتمال کاهش میزان گاز تزریق شده به نیروگاه ها، باید از سوخت مایع استفاده کنیم که در این صورت حجم مخازن به سرعت رو به کاهش خواهد گذاشت.

رجبی مشهدی با بیان این که حجم ذخایر سوخت نیروگاه ها نسبت به سال گذشته در وضعیت مناسبی قرار دارد، خاطرنشان کرد: نسبت به سال گذشته حدود ۸۰۰ میلیون لیتر سوخت بیشتر در مخازن وجود دارد.

رجبی مشهدی پیک مصرف برق چهارمین شب از دی ماه را ۴۱ هزار مگاوات بیان کرد و ادامه داد: این در حالی است که پیک مصرف برق در تابستان حدود ۶۷  مگاوات بود، پس در زمستان امسال به لحاظ ظرفیت مشکلی نداریم بلکه عمده مشکل ما محدودیت در تأمین سوخت است.

سخنگوی صنعت برق در پاسخ به این پرسش که ذخایر کنونی برای چه مدت تولید برق کافی است، گفت: بستگی به میزان مصرف دارد اما  حدود ۴۰ روز را با شرایط کنونی می توانیم به تولید برق ادامه دهیم  اما باید تاکید کنم که این دوره در صورت افزایش مصرف برق، کاهش می یابد.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: از همه مشترکان و به ویژه مشترکان عمده درخواست داریم  تعمیرات دوره ای خود را در این فصل انجام دهند تا بتوانیم تولید برق را بدون محدودیت ادامه دهیم .

سخنگوی صنعت برق همچنین با تاکید بر ضرورت رعایت نکات مدیریت مصرف برق، افزود: مشترکان خانگی نیز می توانند با مصرف صحیح برق، در این روند موثر باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730885

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.