• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
21

نیروگاه پاسارگاد قشم به شبکه سراسری برق کشور متصل شد

  • کد خبر : 739786
  • 11 اردیبهشت 1401 - 10:30
نیروگاه پاسارگاد قشم به شبکه سراسری برق کشور متصل شد
نیروگاه پاسارگاد قشم به ظرفیت اسمی 320 مگاوات و توان عملی 293 مگاوات به شبکه سراسری برق متصل شد.

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، سید حسن مداحی مدیر عامل شرکت قشم مولد از شرکت های زیر مجموعه گروه گسترش انرژی پاسارگاد در جمع خبرنگاران گفت: نیروگاه پاسارگاد قشم با توان اسمی ۳۲۰ مگاوات و توان عملی ۲۹۳ مگاوات روز گذشته به شبکه سراسری برق متصل (سنکرون) شد.

وی با بیان اینکه شرکت قشم مولد در این نیروگاه ۹۰ میلیون یورو سرمایه گذاری کرده است، تصریح کرد: همچنین شرکت موننکو ایران به عنوان مشاور طرح، شرکت هیربدان به عنوان پیمانکار اصلی، شرکت طلوع انرژی و جویبار اندیشه نیرو به عنوان مشاور مدیریت در این پروژه مشغول فعالیت بوده اند.

مداحی با اشاره به اینکه ساخت این نیروگاه ۲۰ ماه زمان برده است، گفت: کار اجرایی این پروژه از مهر ماه سال ۹۹ آغاز شد و هم اکنون به بهره برداری کامل رسیده است.

مدیرعامل شرکت قشم مولد افزود: در دوره ساخت این نیروگاه ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول کار بوده اند و پس از بهره برداری نیز ۱۰۰ نفر در این نیروگاه شاغل هستند.

وی همچنین با اشاره به موضوع افزایش مصرف برق به ویژه در فصل تابستان گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما و افزایش مصرف برق کشور به ویژه در منطقه جنوب و قشم که به دلیل وجود صنایع مختلف و استفاده از دستگاه های خنک کننده، بیشتر نیز هست، اتصال نیروگاه پاسارگاد قشم به شبکه سراسری برق، می تواند به تامین برق کشور کمک بزرگی کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=739786

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.