• امروز : جمعه - ۱۱ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 1 March - 2024
10

نیروگاه ۳۲۰ مگاواتی پاسارگاد قشم افتتاح رسمی شد

  • کد خبر : 739805
  • 29 اردیبهشت 1401 - 10:45
نیروگاه ۳۲۰ مگاواتی پاسارگاد قشم افتتاح رسمی شد
نیروگاه پاسارگاد قشم امروز به طور رسمی افتتاح شد و با افتتاح این نیروگاه، 320 مگاوات به ظرفیت تولید برق در جنوب کشور افزوده شد.

 به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، صبح امروز (پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت) در مراسمی به صورت ویدئو کنفرانس، نیروگاه پاسارگاد قشم توسط آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهوری و با حضور سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی کشور و مهدی دوستی استاندار هرمزگان به طور رسمی افتتاح شد.

سید حسن مداحی، مدیرعامل شرکت قشم مولد، در حاشیه افتتاح نیروگاه ۳۲۰ مگاواتی پاسارگاد گفت: نیروگاه پاسارگاد با توان اسمی ۳۲۰ مگاوات که اوایل اردیبهشت ماه به شبکه سراسری برق متصل و امروز نیز بطور رسمی افتتاح شده، دارای چند ویژگی مهم است.

مداحی با بیان اینکه این پروژه از هیچ منبع مالی و تسهیلات دولتی نظیر صندوق توسعه و صندوق ذخیره ارزی استفاده نکرده است، افزود: تمام سرمایه این پروژه به میزان ۹۵ میلیون یورو توسط شرکت گسترش انرژی پاسارگاد تامین شده است.

وی به داخلی سازی بزرگترین ترانسفورماتور قدرت به ظرفیت ۴۰۰ مگاولت آمپر و وزن ۳۰۰ تن نیز اشاره کرد و گفت: این ترانسفورماتور برای نخستین بار در داخل کشور ساخته شده و در این نیروگاه مورد استفاده قرار گرفته است.

مداحی همچنین از زمان اجرای پروژه به عنوان سومین ویژگی مهم این نیروگاه نام برد و اظهار کرد: پروژه ساخت این نیروگاه ۳۲۰ مگاواتی ااز نقطه شروع و طراحی تا تامین و اجرای کامل حدود ۱۸ ماه طول کشید که برای ساخت یک نیروگاه در این ظرفیت رکورد محسوب می شود.

به گفته وی، شرکت موننکو ایران به عنوان مشاور طرح، شرکت هیربدان به عنوان پیمانکار اصلی، شرکت طلوع انرژی و جویبار اندیشه نیرو به عنوان مشاور مدیریت در این پروژه مشغول فعالیت بوده‌اند.

مداحی با اشاره به نزدیک شدن فصل گرما و افزایش مصرف برق کشور به‌ویژه در منطقه جنوب و قشم که به دلیل وجود صنایع مختلف و استفاده از دستگاه های خنک کننده، بیشتر نیز می شود، تاکید کرد: نیروگاه پاسارگاد قشم می‌تواند به تامین برق کشور کمک بزرگی کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=739805

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.