• امروز : چهارشنبه - ۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
11

سه شرط لازم برای رایگان شدن قبض برق مشترکان خانگی

  • کد خبر : 750580
  • 17 خرداد 1401 - 14:27
سه شرط لازم برای رایگان شدن قبض برق مشترکان خانگی
مشترکانی که مصرف برق خود را در ایام پیک تابستان امسال مدیریت کنند، در صورت رعایت شدن ۳ شرط، مشمول دریافت قبض برق رایگان خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، بحث دریافت پاداش از شرکت‌های توزیع برق بابت صرفه‌جویی در مصرف برق و رسیدن میزان پاداش به مقداری که بهای مصرفی برق را پوشش داده و قبض برق رایگان شود، در روزهای اخیر مطرح شده و اطلاع‌رسانی‌هایی در این خصوص صورت گرفته؛ اما نکته اینجاست که در اغلب اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته به شروط لازم برای رایگان شدن قبوض برق یا به عبارتی به شروط دریافت پاداش بابت صرفه‌جویی اشاره نشده است.

نکته اول، مصرف برق به میزان زیر الگوی تعیین شده است و شرط اول دریافت پاداش در قبوض برق، این است که مصرف برق مشترک از الگوی تعیین شده تجاوز نکند.

شرط دوم، کاهش مصرف نسبت به میزان مصرف برق توسط همان مشترک در زمان مشابه سال قبل است و اگر مشترکی زیر الگوی مصرف برق، مصرف داشته باشد اما نسبت به زمان مشابه سال قبل، کاهش مصرفی نداشته باشد، مشمول این پاداش نخواهد شد.

شرط سوم برای رایگان شدن قبض برق، میزان صرفه جویی است؛ درواقع میزان صرفه‌جویی باید به مقداری باشد که دریافت پاداش ناشی از آن، مبلغ مصرفی برق را پوشش دهد؛ یعنی اگر در مناطق عادی که متوسط دریافتی از مشترک بابت مصرف هر کیلووات ساعت ۱۰۰ تومان است، ۲۵۰ کیلووات ساعت مصرف شود، مشترک ۲۵ هزار تومان بابت مصرف برق خود باید پرداخت کند و اگر همین مشترک، سال قبل در زمان مشابه، ۳۰۰ کیلووات ساعت مصرف برق داشته، بابت هرکیلووات ساعت صرفه‌جویی نسبت به سال قبل، ۵۰۰ تومان در قبض برق بستانکار می‌شود که این صرفه‌جویی ۵۰ کیلووات ساعتی به مقدار ۲۵ هزار تومان پاداش برای این مشترک به همراه خواهد داشت که در نتیجه قبض برق وی رایگان خواهد شد؛ اما اگر میزان صرفه جویی در مقایسه با مصرف زمان مشابه سال قبل کمتر باشد، تنها از مبلغ قابل پرداخت مشترک کاسته شده و قبض برق وی، با وجود دریافت پاداش، رایگان نخواهد شد.

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق در خصوص شرایط دریافت این پاداش، گفت: اگر مشترکی سال گذشته ۳۰۰ کیلووات ساعت مصرف برق داشته و در زمان مشابه امسال، مصرف برق خود را به ۲۵۰ کیلووات ساعت برساند؛ یعنی ۵۰ کیلووات ساعت صرفه‌جویی در میزان مصرف برق خود داشته باشد، قبض برق این مشترک رایگان می شود که این نمونه برای مناطق عادی کشور است که الگوی مصرف برق در این مناطق، ۳۰۰ کیلووات ساعت است.

وی افزود: در مناطق گرمسیر امکان صرفه‌جویی بیشتری وجود دارد، یعنی اگر مشترکی در مناطق گرمسیر، سال گذشته ۳۰۰۰ کیلووات ساعت مصرف برق داشته و مصرف خود را امسال به ۲۰۰۰ کیلووات ساعت برساند، حدود ۵۰۰ هزار تومان پاداش مدیریت مصرف دریافت می‌کند و عددی حدود ۴۵۰ هزار تومان از ما بستکانکار خواهد شد.

انتهای پیام/ تسنیم

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=750580

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. امکان رایگان شدن قبض برق با این شرایطی که وزارت نیرو گذاشته، خیلی کمه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.