• امروز : پنج شنبه - ۱۰ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
8

قطب شمال ۴ برابر سریع‌تر از بقیه کره زمین گرم می‌شود

  • کد خبر : 750648
  • 17 تیر 1401 - 14:59
قطب شمال ۴ برابر سریع‌تر از بقیه کره زمین گرم می‌شود
یک مطالعه جدید به رهبری آزمایشگاه لوس‌آلاموس مکزیک نشان می‌دهد که قطب شمال چهار برابر سریع‌تر از سایر نقاط کره زمین در حال گرم شدن است.

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، یک مطالعه جدید به رهبری آزمایشگاه لوس‌آلاموس مکزیک نشان می‌دهد که قطب شمال چهار برابر سریع‌تر از سرعت گرم شدن کره زمین گرم می‌شود. این تجزیه و تحلیل نشان داد که این روند ۲ مرتبه طی ۵۰ سال گذشته تشدید شده است. به گفته کارشناسان این افزایش‌های ناگهانی به احتمال زیاد ناشی از بازخوردهای یخ دریا و بخار آب همراه با تغییرات در نحوه حرکت گرمای جوی و اقیانوسی به قطب شمال بوده است.

پتر چیلک، فیزیکدان و محقق آب و هوا در آزمایشگاه ملی لوس‌آلاموس و سرپرست این مطالعه گفت: ما دریافتیم که در سال ۱۹۸۶ و همچنین در سال ۱۹۹۹, روند افزایش گرما در قطب شمال شدت یافته است. این روندهای ناگهانی بر آب و هوای جهانی و سطح دریاها تأثیر می‌گذارد و در نتیجه آن ذوب شدن ورقه یخ گرینلند باعث افزایش سطح دریا می‌شود که بسیاری از جوامع ساحلی را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: معمولاً یک بازه زمانی ۳۰ ساله برای نشان دادن تغییرات آب و هوایی در نظر گرفته می‌شود اما ما در تحقیقات خود این فاصله زمانی را به ۲۱ سال کاهش دادیم چرا که پیش‌بینی دقیق تغییرات آب و هوا در بازه‌های زمانی کوچک‌تر برای برنامه‌ریزی هر گونه استراتژی کاهش و سازگاری با این تغییرات بسیار مهم است.

انتهای پیام/ تسنیم

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=750648

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.