• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
18

حرکت لاک‌پشتی وزارت نیرو در توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر‌

  • کد خبر : 750665
  • 23 تیر 1401 - 18:29
حرکت لاک‌پشتی وزارت نیرو در توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر‌
شاهد افزایش 62 مگاواتی ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های تجدیدپذیر در 11 ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم هستیم و با وجود گذشت بخشی از تابستان، خبری از تحقق وعده وزیر نیرو برای بهره‌برداری از 500 مگاوات ظرفیت جدید تولید برق تجدیدپذیر نیست.

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، درحالی که علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو سال گذشته وعده داده بود که ۵۰۰ مگاوات ظرفیت جدید در بخش نیروگاه‌های تجدیدپذیر تا تابستان ۱۴۰۱ به ظرفیت تولید برق کشور افزوده خواهد شد، اما از برنامه افزایش ۵۰۰ مگاواتی ظرفیت در بخش تجدیدپذیرها، با به‌مدار آمدن ۶۲ مگاوات ظرفیت جدید تا دهم تیرماه، تنها ۱۲.۴ درصد محقق شده است.

بررسی آمار ظرفیت نصب شده در بخش نیروگاه‌های تجدیدپذیر نشان می‌دهد که در نیمه مردادماه سال ۱۴۰۰ که دولت سبزدهم بر سر کار آمد، ظرفیت نصب شده تجدیدپذیرها ۸۸۰ مگاوات بود؛ این رقم تا دهم تیرماه امسال به ۹۴۲ مگاوات رسیده است. درواقع شاهد افزایش ۶۲ مگاواتی ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های تجدیدپذیر در ۱۱ ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم هستیم و با وجود گذشت بخشی از تابستان، خبری از تحقق وعده وزیر نیرو برای بهره‌برداری از ۵۰۰ مگاوات ظرفیت جدید تولید برق تجدیدپذیر نیست.

حرکت لاک‌پشتی وزارت نیرو در توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر‌ درحالی ادامه دارد که برنامه اعلامی وزیر نیرو برای توسعه تجدیدپذیرها در دولت سیزدهم، افزایش ۱۰ هزار مگاواتی این ظرفیت بوده و با وجود آنکه چیزی به اتمام سال نخست فعالیت دولت باقی نمانده، حتی ۱۰۰ مگاوات یعنی یک درصد از این برنامه نیز محقق نشده است.


بیشتر بخوانید:

توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کما / افزایش ۵۹ مگاواتی ظرفیت تجدیدپذیرها از ابتدای دولت

ترفند وزیر نیرو برای یک برنامه محقق نشده / محرابیان زمان اجرای گام نخست برنامه تجدیدپذیرها را ۲ ماه تمدید کرد


انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=750665

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.