• امروز : دوشنبه - ۱۴ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 4 March - 2024
8

کدام کشور ابرقدرت اقتصادی جهان خواهد شد؟

  • کد خبر : 750685
  • 28 تیر 1401 - 14:30
کدام کشور ابرقدرت اقتصادی جهان خواهد شد؟
بانک مرکزی هند اعلام کرد که هند در حال تبدیل به سریع‌ترین اقتصاد در حال رشد جهان است.

بانک مرکزی هند اعلام کرد که اقتصاد هند در برابر مشکلات معکوس جهانی انعطاف‌پذیر باقی مانده است و انتظار می‌رود با رسیدن تورم به اوج اخیر خود در مسیر تبدیل‌شدن به سریع‌ترین اقتصاد جهان باقی بماند.

بانک مرکزی هند اعلام کرد که احیای اخیر بادهای موسمی جنوب غربی و کشت مجدد این انتظارات را افزایش داد که تقاضای روستایی به زودی با هزینه‌های شهری و تثبیت بهبود جبران خواهد شد.

این بانک افزود که اثرات جانبی پیامدهای ژئوپلیتیکی در چندین بخش قابل مشاهده هستند و سرعت بهبود را کاهش می‌دهند. با وجود این شوک شدید، نشانه‌هایی وجود دارد که قدرت ذاتی اقتصاد را شعله‌ور می‌کند و آن را در مسیر تبدیل شدن به سریع‌ترین اقتصاد در حال رشد در جهان قرار می‌دهد، اگرچه ممکن است به دلیل ترس از رکود محاصره شده باشد.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی هند گفت: اگر تعدیل قیمت کالاها در هفته‌های اخیر در کنار کاهش فشارهای زنجیره تامین ادامه یابد، بدترین افزایش تورم اخیر پایان خواهد یافت. داده‌های هفته گذشته نشان داد که تورم سالانه مصرف‌کننده هند برای ششمین ماه متوالی به طرز وحشتناکی بالاتر از مرز ۷ درصد و فراتر از محدوده تحمل بانک مرکزی باقی مانده است.

این بانک گفت: اکنون شواهدی وجود دارد که فشارهای زنجیره تامین در سطح جهانی و در هند به اوج خود رسیده است، به طوری که ممکن است منبع اصلی فشارهای تورمی صعودی در حال کاهش باشد.

بانک مرکزی گفت: بدهی خارجی به نسبت تولید ناخالص داخلی کم و در واقع بین مارس ۲۰۲۱ و مارس ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=750685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.