• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
12

آتش سوزی در ساختمان شرکت تولید نیروی برق حرارتی

  • کد خبر : 896
  • 16 بهمن 1396 - 13:25
آتش سوزی در ساختمان شرکت تولید نیروی برق حرارتی
ساختمان شرکت تولید نیروی برق حرارتی گرفتار حریق شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اظهار کرد: ساعت ۱۰:۰۶ صبح امروز یک مورد آتش سوزی در ساختمانی بالاتر از میدان ولیعصر به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اعلام شد و پیرو تماس هموطنان سه ایستگاه با امکانات کامل به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به اینکه آتش سوزی در یک ساختمان اداری هشت طبقه رخ داده است، افزود: این ساختمان چهار طبقه زیر زمین داشت که در طبقه منهای چهار و در قسمت اسناد آتش سوزی رخ داد که باعث شد سیستم‌های اطفای اتوماتیک حریق ساختمان فعال شود و به همین دلیل پودر زیادی که برای اطفاء استفاده می‌شود در ساختمان متراکم شد.

وی افزود: تعداد زیادی کارمند و ارباب رجوع در طبقات مختلف ساختمان محبوس شدند و آتش نشانان که دو دقیقه پس از اعلام به محل رسیده بودند بیش از ۵۰ نفر را از ساختمان خارج کردند که از این میان یکی دو نفر دچار مشکلات تنفسی شده بودند و تحویل عوامل اورژانس داده شدند.

ملکی با اشاره به اینکه بخش دیگری از نیروهای آتش نشانی اقدام به اطفای حریق کردند، گفت: با توجه به اینکه تراکم پودرها در ساختمان دید را محدود کرده بود آتش نشانان با این حال توانستند خود را به کانون حریق برسانند و در حال حاضر مشغول خاموش کردن آتش هستند و تا دقایقی دیگر عملیات به پایان می‌رسد.

این ساختمان که متعلق به شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی است در سال ۱۳۶۶ در قالب معاونت طرح و توسعه شرکت توانیر تاسیس شد. پس از آن به مدت ۱۰ سال این تشکیلات جدید برای حفظ تاسیسات، بازسازی و ایجاد ظرفیت های جدید تلاش کرد تا در نهایت در سال ۱۳۷۵ سازمان توسعه برق ایران به عنوان یکی از بازوهای اجرایی وزارت نیرو شکل گرفت.در حال حاضر در پی سالها فعالیت این شرکت،‌ هم اینک در بخش تولید برق به بیش از ۹۵ درصد خودکفایی در ساخت داخل تجهیزات دست یافته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=896

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.