این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: در وهله دوم شاهد رقابت در بازار خودرو خواهیم بود. زمانی که خودروی خارجی چه کارکرده و چه نو وارد بازار شود، تولید داخلی خودرو از انحصار خارج می شود چراکه بازار رقابتی می شود و اولین حسن این است که قیمت خودرو واقعی می شود.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امروز تولید کنندگان خودرو مدعی هستند که قیمت دستوری است و آنها ضرر می کنند اما با واردات خودرو، تولیدکنندگان می توانند با قیمت واقعی خودروی خود را ارائه کنند. اگر کسی نخرید، تولید کننده باید برود رقابت کند با خودروهای خارجی. فلذا با واردات خودرو هم قیمت در بازار خودرو تعدیل می شود و هم کیفیت بالا می رود و هم رقابت به معنای واقعی در بازار خودرو شکل می گیرد. از طرف دیگر چون انحصار شکسته می شود عملا شورای رقابت نیز از گردونه خارج می شود.
وی با بیان اینکه «همه این موارد به تنظیم بازار میانجامد»، گفت: تاکنون تقریبا اهداف قانون گذار در واردات خودرو محقق نشده و به معنای واقعی هنوز واردات خودرو انجام نشده است. ممکن است چند هزار خودروی چینی وارد کشور شده باشد اما این آمار خیلی اهمیتی ندارد.
سیاهکلی در پایان با بیان اینکه «برای واردات، مسئله ارز مطرح بود که در آییننامه پیش بینی شده است»، تصریح کرد: امیدواریم با نهایی شدن آئین نامه واردات خودروهای کارکرده شاهد ورود هم خودروی کارکرده و هم خودروی نو به کشور باشیم.
پایان پیام/