• امروز : چهارشنبه - ۱۶ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 6 March - 2024
11

برق‌ ارزان چالش نیروگاه های بزرگ در بورس انرژی

  • کد خبر : 18237
  • 08 اردیبهشت 1397 - 14:02
برق‌ ارزان چالش نیروگاه های بزرگ در بورس انرژی
مدیرعامل بورس انرژی، برق‌ ارزان را چالش نیروگاه های بزرگ در بورس انرژی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، علی حسینی، مدیرعامل بورس انرژی ضمن اعلام چالش قیمت‌گذاری برق و تعادل در عرضه و تقاضا اظهار داشت: بورس انرژی به عنوان نهاد واسط، مسیری را برای عرضه بهترو خرید و فروش سهل‌تر فراهم کرده است تا نیروگا‌ه بتوانند به راحتی برق خود را مستقیما به مصرف کنندگان بزرگ و شرکت‌های صنعتی بفروشند و به نظر این موضوع با استقبال بیشتری مواجه خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی دز خوص اینکه نیروگاه‌ها مشکل ارزان بودن برق را در بورسنرژی به عنوان یک چالش مطرح می‌کنند گفت: اگر این موضوع در معاملات بورس قوت گیرد به دلیل نقدشوندگی در کوتاه ترین زمان این موضوع رشد بهتری خواهد یافت.

حسینی در مورد قیمت گذاری برق در بورس انرژی گفت: قیمت برق در بورس نقدی است و به همین دلیل منطقی است که قیمت ها ارزان تر از بازار به فروش می‌رسد. فروش برق غیر بورسی گران تر است اما ممکن است نقدشوندگی به یک سال و یا بیشتر هم برسد اما در بورس انرژی این نقدشوندگی سه روز بیشتر نیست و به همین خاطر قیمت پایین‌تر عرضه می‌شود.

 وی  یکی از مشکلات و دغدغه های برق در بورس را عدم تعادل در میزان عرضه و تقاضا عنوان کرد و گفت: متاسفانه به دلیل عدم متناسب عرضه و تقاضا این مشکل وجود دارد یعنی میزان عرضه ای که توسط وزارت نیرو و یا نیروگاه‌ها که در سامانه معاملاتی بورس انرژی  معرفی و ثبت شده اند بیشتر از منابعی است که در اختیار شرکت های توزیع برق داده می شود. بنابراین یک اثر کاهشی در قیمت ایجاد می شود و با مضیقه های مالی که وزارت نیرو دارد شاید نتواند در کوتاه مدت منابع بیشتری را به بورس انرژی اختصاص دهد؛ اما به دنبال راه هایی هستیم تا میزان عرضه  را براساس تقاضا به حداقل تعادل برسانیم و در حال رایزنی در این زمینه هم هستیم.

انتهیا پیام/ سهام انرژی

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=18237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.