• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
23
خانه دسته‌بندی نشده

سد سیمره برای پرورش ماهی در قفس به سرمایه‌گذار واگذار می‌شود

  • کد خبر : 730125
  • 18 بهمن 1399 - 14:20
سد سیمره برای پرورش ماهی در قفس به سرمایه‌گذار واگذار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،در دیداری که مدیرعامل آب منطقه‌ای به همراه مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی و مدیرکل شیلات استان با سرمایه‌گذار و کارآفرین نمونه در زمینه پرورش ماهی در قفس داشتند، ظرفیت‌های سرمایه گذاری در بخش آب و گردشگری تاسیسات آبی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مدیرعامل شرکت آب […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،در دیداری که مدیرعامل آب منطقه‌ای به همراه مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی و مدیرکل شیلات استان با سرمایه‌گذار و کارآفرین نمونه در زمینه پرورش ماهی در قفس داشتند، ظرفیت‌های سرمایه گذاری در بخش آب و گردشگری تاسیسات آبی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در این دیدار اظهار داشت: علاوه بر وظایف ذاتی شرکت در تامین منابع آب شرب، کشاورزی، صنایع و خدمات استان و نیز بهره‌برداری و حفاظت از منابع آب، گردشگری در پیرامون تاسیسات و منابع آبی و همچنین ایجاد پرورش ماهی در قفس در سدها نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رونق تولید دارد.

"داریوش حسن‌نژاد" افزود: طبق توافق به‌عمل آمده با سرمایه‌گذار ۱۰۰ هکتار مزرعه پرورش ماهی در اراضی پایاب سد و همچنین ایجاد پرورش ماهی در قفس  در سد سیمره و صید گله‌ای از سد و ایجاد مزرعه تولید بچه ماهی مورد موافقت اولیه قرار گرفته است. با احداث این صنعت در پایاب سد سیمره در داخل استان حدود ۲۰۰۰ اشتغال ایجاد و تولید ۲۰۰۰ تن ماهی به ظرفیت استان اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: اجرای طرح پرورش ماهی در قفس نیز در سدهایی که تخصیص آب شرب نداشته باشند مشکلی نداشته و پروانه بهره‌برداری برای سرمایه‌گذاران صادر می‌شود.
مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان در پایان اضافه کرد: با توجه به ظرفیت بالای سدهای استان برای توسعه گردشگری، حمایت جدی از این پروژه‌ها برای حفظ اشتغال در استان لازم است.

انتهای پیام/پاون

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730125

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.