• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
1
خانه دسته‌بندی نشده

نخستین نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی شمال استان اصفهان کلنگ‌زنی شد

  • کد خبر : 730205
  • 03 اسفند 1399 - 13:48
نخستین نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی شمال استان اصفهان کلنگ‌زنی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،"همایون حائری" در این مراسم اظهار کرد: تمام سرمایه موردنیاز برای ساخت این نیروگاه توسط بخش خصوصی تأمین شده و با ساخت این نیروگاه برای هفت نفر به صورت ثابت اشتغال‌زایی می‌شود. وی از تخصیص حدود ۶ میلیون یورو اعتبار برای ساخت این نیروگاه خورشیدی خبر داد و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،"همایون حائری" در این مراسم اظهار کرد: تمام سرمایه موردنیاز برای ساخت این نیروگاه توسط بخش خصوصی تأمین شده و با ساخت این نیروگاه برای هفت نفر به صورت ثابت اشتغال‌زایی می‌شود.

وی از تخصیص حدود ۶ میلیون یورو اعتبار برای ساخت این نیروگاه خورشیدی خبر داد و افزود: امیدواریم به زودی مزرعه ۱۰۰ مگاواتی پنل‌های خورشیدی در این منطقه ساخته شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم تا ۶ ماه آینده این پروژه به بهره برداری برسد، تصریح کرد: تمامی تجهیزات و پنل‌های خورشیدی این نیروگاه در داخل کشور ساخته می‌شود.

حائری با تاکید بر لزوم مشارکت بخش خصوصی برای توسعه صنعت برق کشور، گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد تولید برق نیروگاهی کشور توسط بخش خصوصی تأمین می‌شود.

این گزارش می‌افزاید، ساخت این نیروگاه ۱۰ مگاواتی در شهر برزک کاشان را که سرمایه آن به شش میلیون یورو می‌رسد ۷۰ نیروی انسانی بر عهده داشته که با ساخت آن برای هفت نفر به صورت ثابت اشتغال‌زایی ایجاد شده و تمامی سرمایه‌گذاری پروژه نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی نیز توسط بخش خصوصی انجام شده است.

برنامه‌ریزی شده است که مزرعه نیروگاه خورشیدی در شهر برزک کاشان با وجود پتانسیل‌های موجود در منطقه ایجاد شود؛ چراکه روزهای آفتابی در منطقه کاشان موجب شده تا ایجاد این نیروگاه‌های خورشیدی صرفه اقتصادی داشته باشد.

انتهای پیام/پاون

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730205

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.