• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
2
خانه دسته‌بندی نشده

پیک ۴۰ هزار مگاواتی مصرف برق در سه روز آینده / ضرورت صرفه جویی ۱۰ درصدی جدی تر شد

  • کد خبر : 730218
  • 08 اسفند 1399 - 13:21
پیک ۴۰ هزار مگاواتی مصرف برق در سه روز آینده /  ضرورت صرفه جویی ۱۰ درصدی جدی تر شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، از روز گذشته (پنج شنبه هفتم اسفندماه) موج جدیدی از کاهش دما در اغلب نقاط کشور حاکم شده که موجب افزایش مصرف گاز و مصرف برق بخش خانگی شده است. درخواست سخنگوی صنعت برق برای اعمال صرفه جویی ۱۰ درصدی مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، از روز گذشته (پنج شنبه هفتم اسفندماه) موج جدیدی از کاهش دما در اغلب نقاط کشور حاکم شده که موجب افزایش مصرف گاز و مصرف برق بخش خانگی شده است.

درخواست سخنگوی صنعت برق برای اعمال صرفه جویی ۱۰ درصدی

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در این خصوص گفت: براساس پیش بینی های صورت گرفته توسط سازمان هواشناسی کشور، سرمای هوا همچنان در یک هفته آینده تداوم خواهد داشت که این موضوع باعث افزایش مصرف گاز و برق در کشور می شود.

وی با درخواست از همه هموطنان در بخش های مختلف از جمله ادارات،خانگی و تجاری برای کاهش 10 درصدی مصرف انرژی تصریح کرد: این میزان صرفه جویی امکان تامین برق پایدار و مطمئن را برای همه هموطنان فراهم خواهد ساخت.

سخنگوی صنعت برق افزود: سردی هوا موجب افزایش مصرف گاز  در کشور می شود که همین موضوع، تامین سوخت نیروگاه ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

رجبی مشهدی با اشاره به همکاری صنعت برق و گاز برای تامین سوخت نیروگاه ها و جلوگیری از اختلال در تامین برق کشور، خاطرنشان کرد: با این حال کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق و گاز می تواند ، پایداری شبکه برق را افزایش و تامین برق و گاز سایر هموطنان را تسهیل کند.

پیش بینی پیک مصرف ۴۰ هزار مگاواتی در سه روز آینده

شرکت مدیریت شبکه برق ایران که پیک مصرف برق روز جاری را در حدود ۳۷ هزار و ۳۰۰ مگاوات پیش بینی کرده، طبق برآوردهای خود، از رسیدن پیک مصرف در روز آینده به بیش از ۳۹ هزار و ۸۰۰ مگاوات و باقی ماندن پیک مصرف برق در مرز ۴۰ هزار مگاوات در سه روز آینده خبر داد.

به شرایط مشابه روزهای قطع پراکنده برق نزدیک می شویم

از سوی دیگر، مصرف گاز بخش خانگی و تجاری به مرز ۶۰۰ میلیون مترمکعب در روز نزدیک شده و این به معنای ضرورت کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق و گاز در کشور است چرا که درحال رسیدن به شرایط مشابه میانه زمستان هستیم که با محدودیت سوخت رسانی به نیروگاهها مواجه شده و شاهد بروز قطعی های پراکنده برق در نقاط مختلف کشور بودیم.

راهکارهای بسیار ساده برای جلوگیری از قطعی برق و افت فشار گاز

راهکارهای ساده ای برای صرفه جویی ۱۰ درصدی در مصرف برق و گاز در بخش خانگی وجود دارد؛ از جمله اینکه می توان با خاموش کردن حداقل یک لامپ روشنایی و استفاده از نور طبیعی در روز، عدم باز نگه داشتن مستمر پنجره ها به صورت مداوم و کاهش سطح شعله بخاری ها و تنظیم دمای وسایل گرمایشی و پوشیدن لباس گرم در منزل، به این میزان صرفه جویی دست یافت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730218

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.