• امروز : چهارشنبه - ۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
5
خانه دسته‌بندی نشده

اوپک نمرده است

  • کد خبر : 730272
  • 19 اسفند 1399 - 17:28
اوپک نمرده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،گروه ویتول، بزرگترین تاجر مستقل نفت جهان اعلام کرد اقدام غیر منتظره اوپک‌پلاس در هفته گذشته و افزایش متعاقب قیمت نفت نشان داد که برخلاف نظر کسانی که از مرگ اوپک سخن می گویند ائتلاف اوپک همچنان کنترل بازار نفت را در دست دارد.  مایک مولر، مسئول فعالیت‌های […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،گروه ویتول، بزرگترین تاجر مستقل نفت جهان اعلام کرد اقدام غیر منتظره اوپک‌پلاس در هفته گذشته و افزایش متعاقب قیمت نفت نشان داد که برخلاف نظر کسانی که از مرگ اوپک سخن می گویند ائتلاف اوپک همچنان کنترل بازار نفت را در دست دارد.

 مایک مولر، مسئول فعالیت‌های ویتول در آسیا، گفت:«بازار نفت حاکی از آن است که ائتلاف اوپک پلاس کنترل آن را در دست دارد. ما شاهد کاهش ذخایر نفت دنیا خواهیم بود و این روند کاهش، در سه ماهه دوم سال جاری میلادی شدیدتر خواهد شد».

 ائتلاف اوپک پلاس هفته گذشته تصمیم گرفت قرارداد کاهش تولید را بدون افزایش تولید تمدید کند و تنها روسیه و قزاقستان مقدار ناچیزی افزایش تولید خواهند داشت، یعنی درست همان تصمیمی که در اجلاس ماه ژانویه گرفته شده بود. روسیه و قزاقستان اجازه دارند به ترتیب ۱۳۰ هزار و ۲۰ هزار بشکه در روز تولید خود را در ماه آوریل بالا ببرند.

 این در حالی است که بازار  نتیجه کاملاً متفاوتی را از این اجلاس پیش‌بینی می‌کرد و انتظار داشت عربستان کاهش تولید داوطلبانه خود را متوقف کند و ۵۰۰ هزار بشکه در روز به تولید این ائتلاف اضافه شود. ولی عربستان همچنان یک میلیون بشکه در روز کاهش تولید داوطلبانه خود را در ماه آوریل خواهد داشت.

 به نظر می‌رسدآنچه عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان، دو هفته پیش اعلام کرده بود، واقعیت داشته باشد. وی گفته بود:« کسانی که سعی می‌کنند اقدام بعدی اوپک‌پلاس را پیش‌بینی کنند، باید بدانند که نباید غیرقابل پیش‌بینی‌ها را پیش‌بینی کنند».

 بازار و تحلیلگران از تصمیم اوپک پلاس در هفته گذشته شگفت زده شدند و اعلام کردند به نظر می‌رسد این ائتلاف مطمئن است نفت شیل آمریکا در پاسخ به افزایش قیمت نفت تا ۶۵ دلار در هر بشکه، تولید خود را بالا نخواهد برد.

 مولر عقیده دارد تولید نفت آمریکا به این زودی‌ها به سطح سال ۲۰۱۹ باز نمی‌گردد.

وی در یک وبینار آنلاین گفت:«تعداد چاه‌های نفت آمریکا آنقدر افزایش نیافته که بتواند به سطح تولید ۱۳ میلیون بشکه در روز در ۲۰۱۹ برسد».

 انتهای پیام/اویل پرایس

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730272

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.