• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
3
خانه دسته‌بندی نشده

تصفیه‌خانه‌های فاضلاب غرب تهران و شهر پردیس افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 730284
  • 23 اسفند 1399 - 12:16
تصفیه‌خانه‌های فاضلاب غرب تهران و شهر پردیس افتتاح می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت غرب پایتخت شامل بخش‌هایی از مناطق یک، ۲، ۳، ۵، ۶، ۱۱،۱۰، ۱۷، ۱۸ ،۲۱ ، ۲۲ و کل منطقه ۹ شهرداری تهران زیر پوشش خدمات جمع‌آوری و انتقال بهداشتی فاضلاب قرار می‌گیرند. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت غرب پایتخت شامل بخش‌هایی از مناطق یک، ۲، ۳، ۵، ۶، ۱۱،۱۰، ۱۷، ۱۸ ،۲۱ ، ۲۲ و کل منطقه ۹ شهرداری تهران زیر پوشش خدمات جمع‌آوری و انتقال بهداشتی فاضلاب قرار می‌گیرند.

این تصفیه‌خانه که یکی از بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور است و با استفاده از فناوری‌ها و استانداردهای روز دنیا در بخش بیولوژیک و گندزدایی طراحی شده است.

تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران (فیروز بهرام) دارای قابلیت تولید پساب با بهترین استاندارد زیست‌محیطی، تولید لجن با کلاس استاندارد جهانی و تولید حدود شش مگاوات برق است که قابلیت تزریق به شبکه سراسری کشور را داراست.  

این تصفیه‌خانه با فرایند لجن فعال پیشرفته و قابلیت حذف ازت و فسفر( فرآیند A2O) طراحی شده و پساب تولیدی آن با کیفیتی بالاتر از حد استاندارد برای تزریق به سفره‌های آب زیرزمینی، استفاده در شهرک‌های صنعتی غیر غذایی و آبیاری فضای سبز برنامه‌ریزی شده است.

فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس نیز با ظرفیت ٢۴هزار مترمکعب در شبانه‌روز و با اعتباری حدود ۱۷۵ میلیارد تومان برای جمعیتی معادل ١٢۵ هزار نفر طراحی شده است.

این تصفیه‌خانه به دلیل موقعیت و اسکان جمعیت در مسکن مهر پردیس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که بر اساس افق طرح سال ۱۴۲۰ برای جمعیت ۵۳۸ هزار نفری طراحی شده است.

انتهای پیام/پاون

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730284

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.