• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
خانه دسته‌بندی نشده

توسعه شبکه در سخت ترین سال صنعت برق چگونه بود؟

  • کد خبر : 730352
  • 15 فروردین 1400 - 14:12
توسعه شبکه در سخت ترین سال صنعت برق چگونه بود؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، سال گذشته سال سختی برای اقتصاد کشور بود. این سختی با توجه به شیوع کرونا و افزایش بی سابقه مصرف برق و گاز در کشور، برای صنعت برق، مضاعف بود. این مسائل با چرخش مالی معیوب صنعت برق، سختی بیش از تصوری را برای این صنعت زیرساختی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، سال گذشته سال سختی برای اقتصاد کشور بود. این سختی با توجه به شیوع کرونا و افزایش بی سابقه مصرف برق و گاز در کشور، برای صنعت برق، مضاعف بود.

این مسائل با چرخش مالی معیوب صنعت برق، سختی بیش از تصوری را برای این صنعت زیرساختی کشور به وجود آورد؛ به طوری که در سال ۹۹ تامین منابع مالی به دلیل وابستگی گردش منابع به هدفمندی یارانه‌ها، صنعت برق را دچار چالش جدی کرده بود.

در سال ۹۹ که به عنوان سخت ترین سال صنعت برق در چند سال اخیر شناخته شد، توسعه شبکه برق متوقف و یا کُند نشد؛ بلکه با روند قابل قبولی ادامه یافت.

محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر در این خصوص گفت: در سال ۹۹  همکاران ما با وجود همه مشکلات توانستند در قالب طرح‌های ساخت و سازی، ۱۵۸۰ کیلومتر خطوط انتقال و فوق توزیع، ۱۱ هزار کیلومتر خطوط توزیع، ۹ هزار و ۵۰۰ مگاولت آمپر ترانسفورماتورهای انتقال و فوق توزیع و ۲۷۰۰ مگاولت آمپر ترانسفورماتورهای توزیع احداث کنند که ۱۴ درصد بیشتر از سال ۹۸ بود.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال گذشته همچنین ۳۲۲ مگاوات واحد تولید پراکنده توسط بخش خصوصی احداث و ۲۸۸ روستا برق‌دار شد که در مجموع برای همه این طرح‌ها ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفت.

سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومانی در توسعه شبکه برق کشور که با رشد محسوس نسبت به سال ۹۸ همراه بود، در شرایطی که اقتصاد کشور دچار رکورد تورمی شده و گردش مالی صنعت برق نیز دچار نابسامانی گردش در حساب هدفمندی و تأخیرات عجیب و قریب برگشت منابع به صنعت برق بوده و همجنین سالی با تابستان و زمستان پرکار برای صنعت برق به موجب افزایش عجیب مصرف برق و گاز در کشور بوده است، دستاوردی مهم و تأثیرگذار برای صنعت برق و همچنین اقتصاد کشور است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730352

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.