• امروز : چهارشنبه - ۱۶ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 6 March - 2024
2
خانه دسته‌بندی نشده

پیش بینی افزایش قیمت نفت به بالای ۷۰ دلار در سال جاری میلادی

  • کد خبر : 730488
  • 25 اردیبهشت 1400 - 15:23
پیش بینی افزایش قیمت نفت به بالای ۷۰ دلار در سال جاری میلادی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، اس پی گلوبال پلتس پیش‌بینی می‌کند تقاضای نفت و گاز هند در بحبوحه موج دوم کرونا در این کشور و اعمال محدودیت‌های گسترده کاهش یابد. این شرکت رشد تقاضای نفت هند را در ۲۰۲۱ حدود ۳۵۰ هزار بشکه در روز پیش‌بینی می‌کند یعنی کمتر از ۴۸۵ هزار […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، اس پی گلوبال پلتس پیش‌بینی می‌کند تقاضای نفت و گاز هند در بحبوحه موج دوم کرونا در این کشور و اعمال محدودیت‌های گسترده کاهش یابد. این شرکت رشد تقاضای نفت هند را در ۲۰۲۱ حدود ۳۵۰ هزار بشکه در روز پیش‌بینی می‌کند یعنی کمتر از ۴۸۵ هزار بشکه‌ای که در فوریه اعلام کرده بود. تقاضای گاز هند هم ۲۵ تا ۳۰ درصد در ماه‌های آینده کاهش می‌یابد.

کانگ وو، سرپرست تحقیقات تقاضای جهانی نفت در آسیا در اس پی گلوبال پلتس می‌گوید:«با توجه به افزایش قابل توجه تعداد موارد ابتلا به کرونا در هند، ما پیش‌بینی تقاضای نفت این کشور را ۱۳۵ هزار بشکه در روز برای ۲۰۲۱ پایین آورده‌ایم، در حالیکه قبلا ۴۸۵ هزار بشکه در روز پیش بینی کرده بودیم».

 این شرکت انتظار دارد پس از برداشته شدن محدودیتها، تقاضا رو به افزایش رود و باعث تحریک رشد اقتصادی و افزایش تقاضا برای نفت و گاز در این کشور شود.

وو گفت:«تقاضا برای ماه آوریل نسبت به ماه قبل کاهش داشته است و ما انتظار یک کاهش دیگر را در ماه مه داریم ولی انتظار داریم شاهد روند افزایشی تقاضا در نیمه دوم سال جاری میلادی باشیم. پیش‌بینی می‌شود تقاضای نفت در نیمه دوم ۲۰۲۱ ، ۶۵۰ هزار بشکه در روز بیشتر از نیمه اول باشد که نتیجه واکسیناسیون سراسری کرونا و بهبود رشد اقتصادی خواهد بود.

 علاوه بر هند پیش‌بینی تقاضای نفت در ۲۰۲۱ برای غرب اروپا و آمریکای لاتین هم به خاطر محدودیت‌های اعمال شده  در نتیجه موج دوم و سوم کرونا کاهش یافته است. وو پیش بینی می‌کند قیمت نفت خام برنت در اواسط ۲۰۲۱ بیش از ۷۰ دلار در هر بشکه باشد.

  این شرکت رشد تقاضای نفت جهان را در ۲۰۲۱ ، ۵.۱ میلیون بشکه در روز پیش‌بینی کرده است و انتظار دارد این رقم برای ۲۰۲۲ برابر با ۴.۴ میلیون بشکه در روز باشد یعنی ۲۰ درصد کمتر از ۲۰۲۱.

 انتهای پیام/بیزینس استاندارد

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730488

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.