• امروز : یکشنبه - ۲۷ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 17 March - 2024
5
خانه دسته‌بندی نشده

دلیل قطع گسترده برق در روز گذشته مشخص شد

  • کد خبر : 730595
  • 14 تیر 1400 - 14:24
دلیل قطع گسترده برق در روز گذشته مشخص شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، قطعی های گسترده و عجیب روز گذشته که طبق گزارش‌های مردمی، اغلب مشترکان در کلانشهرها تقریبا دو نوبت قطعی برق به مجموع ۴ یا ۵ ساعت را تجربه کردند، علاوه بر افزایش گرمای هوا و افزایش بار مصرف شبکه، ناشی از خروج از مدار دو واحد نیروگاهی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، قطعی های گسترده و عجیب روز گذشته که طبق گزارش‌های مردمی، اغلب مشترکان در کلانشهرها تقریبا دو نوبت قطعی برق به مجموع ۴ یا ۵ ساعت را تجربه کردند، علاوه بر افزایش گرمای هوا و افزایش بار مصرف شبکه، ناشی از خروج از مدار دو واحد نیروگاهی به مجموع ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات بود.

با وجود به مدار بهره برداری بازگشتن نیروگاه اتمی بوشهر، این واحد نیروگاهی به دلایلی که مسائل فنی عنوان شده، در روز گذشته با تمام ظرفیت در مدار نبود و ساعاتی پیش در ظهر امروز، نیروگاه اتمی بوشهر به ظرفیت ۱۰۰۰ مگاواتی خود در تولید برق رسید.

همچنین ساعتی پیش، با وقوع حادثه‌ای فنی که دلیل آن هنوز اعلام نشده، حدود ۸۰۰ مگاوات از ظرفیت تولید برق نیروگاه نکا از مدار بهره برداری خارج شد. این کاهش حدود ۸۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید نیروگاه شهید سلیمی نکا که به موجب از مدار خارج شدن کامل یک واحد این نیروگاه و کاهش ظرفیت دو واحد دیگر رخ داده، نقش پررنگی در افزایش خاموشی های امروز تهران و شهرهای شمالی خواهد داشت.

انتهای پیام/ تسنیم

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730595

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.