• امروز : جمعه - ۱۱ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 1 March - 2024
5
خانه دسته‌بندی نشده

۶۶ درصد مخازن ذخیره‌سازی سوخت نیروگاه‌ها پر شده است

  • کد خبر : 730769
  • 24 مهر 1400 - 15:51
۶۶ درصد مخازن ذخیره‌سازی سوخت نیروگاه‌ها پر شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، محسن طرزطلب در گفت‌وگو با خبرگزاری بازار با اشاره به اینکه ذخایر نیروگاه‌ها تنها دو درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است، افزود: با این وجود مسئولان وزارت نفت وعده داده‌اند تا قبل شروع سرمای هوا یعنی آذرماه مخازن ذخیره‌‍سازی را تکمیل کنند. طرزطلب با بیان اینکه در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، محسن طرزطلب در گفت‌وگو با خبرگزاری بازار با اشاره به اینکه ذخایر نیروگاه‌ها تنها دو درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است، افزود: با این وجود مسئولان وزارت نفت وعده داده‌اند تا قبل شروع سرمای هوا یعنی آذرماه مخازن ذخیره‌‍سازی را تکمیل کنند.

طرزطلب با بیان اینکه در فصل زمستان همزمان با افزایش شدید مصارف بخش خانگی میزان سوخت گاز تحویلی به نیروگاه‌ها نیز کاهش می‌یابد، ادامه داد: در تلاشیم پیش از شروع فصل سرما با تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها بتوانیم نگرانی‌های ناشی از عدم وجود ذخایر کافی سوخت جایگزین برای تولید برق را به حداقل برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از مازوت به هیچ وجه برای نیروگاه‌ها به صرفه نیست، ادامه داد: وقتی نیروگاه‌ها به جای گاز، سوخت مایع استفاده می‌کنند، هزینه تعمیراتشان یک و نیم برابر افزایش پیدا می‌کند. ضمن اینکه گاز قیمت پایین‌تری نسبت به سوخت مایع دارد. با این وجود پارسال به دلیل محدودیت‌هایی که در تامین گاز و حتی گازوییل وجود داشت در دوره‌ای مجبور به استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها شدیم.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی تاکید کرد: در حال حاضر تولید نیروگاه‌ها در ساعت‌های پیک حدود ۴۵ هزار مگاوات است که تقریبا چهار هزار مگاوات بالاتر از مدت مشابه سال گذشته است.
وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود که رشد مصرف حدود سه الی چهار هزار مگاواتی در زمستان هم وجود داشته باشد به همین دلیل شرایط امسال در مقایسه با پارسال سخت‌تر است مگر اینکه مردم مدیریت بیشتری را روی مصرف خود چه در برق و چه در گاز داشته باشند.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی همچنین گفت: تولید گاز کشور میزان مشخص و بالایی است اما مصرف ما بسیار بالا و در فصل سرد سال قابل قیاس با هیچ کجای دنیا نیست. پس مجبوریم یا خاموشی بدهیم یا بالاخره از یک سوختی استفاده کنیم.

انتهای پیام/ خبرگزاری بازار

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730769

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.