• امروز : دوشنبه - ۱۴ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 4 March - 2024
10

انتقاد شدید معاون وزیر نفت از راندمان پایین نیروگاه ها

  • کد خبر : 730839
  • 01 آذر 1400 - 17:50
انتقاد شدید معاون وزیر نفت از راندمان پایین نیروگاه ها
معاون وزیر نفت از راندمان پایین نیروگاه ها شدیدا انتقاد کرد و گفت: در بخش نیروگاهی، راندمان پایین است و باید راندمان 30 درصدی فعلی در بخش نیروگاهی افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز، جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در جمع خبرنگاران بحث تأمین سوخت زمستانی را یکی از مهمترین موضوعات نیمه دوم سال جاری در بحث سوخت دانست و گفت: ضمن فعال‌سازی کارگروه مشترک تأمین سوخت زمستانی، به منظور جبران کسری ذخایر سوخت مایع نیروگاه‌ها و صنایع اقدام شد به طوری که در پایان آبان‌ماه، ۷۰ درصد ظرفیت ذخایر سوخت مایع نیروگاه‌ها پر شده و تمامی صنایع نیز حداقل به اندازه ۱۵ روز ذخیره سوخت مایع دارند.

وی افزود: در بخش نیروگاهی، راندمان پایین است و باید راندمان ۳۰ درصدی فعلی در بخش نیروگاهی افزایش یابد؛ افزایش راندمان در بخش نیروگاهی تکلیف قانونی بوده و تنها در این صورت هست که مدیریت بهینه مصرف سوخت در بخش نیروگاهی صورت می‌گیرد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه “برنامه‌ریزی شده بود تا پایان آبان ذخایر سوخت مایع نیروگاهی به حد مطلوب برسد و بعد از آن برداشت از مخازن سوخت مایع صورت بگیرد”، گفت: با افزایش مصرف گاز بخش خانگی در آبان ماه به بیش از ۴۵۰ میلیون مترمکعب در روز، نیروگاه‌ها کسری تأمین گاز را با سوخت مایع جبران کرده‌اند و برداشت از ذخایر سوخت مایع آغاز شده و به طور مستمر با تانکر، منابع جدید سوخت مایع به نیروگاه‌ها و صنایع ارسال می شود.

وی افزود: در برخی روزها ۴۵ تا ۵۰ میلیون لیتر نیز سوخت مایع با تانکر به نیروگاه‌ها حمل شد و به طور متوسط در ماه‌ آبان ۳۳ میلیون لیتر در روز سوخت رسانی تانکری به نیروگاه‌ها شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: سال گذشته ۱۶ میلیارد لیتر سوخت مایع در نیروگاه‌ها مصرف شد، این رقم در سال ۹۸ به میزان ۱۰ میلیارد لیتر بود و این میزان در سال جاری به بیش از ۱۸ میلیارد لیتر رسیده و نمی شود هر سال با این میزان رشد در بخش نیروگاهی مواجه باشیم؛ بلکه این بخش باید بر اساس تکالیف قانونی، اقدام به بهینه سازی مصرف سوخت با افزایش راندمان کند و این رویه افزایش بیش از ۱۰ درصدی در این بخش باید بازنگری شود.

وی ادامه داد: از میزان ۲۵۰ میلیون لیتر سوخت معادل مورد نیاز بخش نیروگاهی، ۱۰ تا ۱۲ میلیون لیتر سوخت مازوت مصرف می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730839

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.