• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
20

پروپاگاندای توانیر روی موضوع تولید غیرمجاز رمز ارز

  • کد خبر : 730845
  • 08 آذر 1400 - 23:57
پروپاگاندای توانیر روی موضوع تولید غیرمجاز رمز ارز
در اینکه تولید غیرمجاز رمزارز در افزایش مصرف برق و برهم زدن برنامه تأمین برق تأثیرگذار است شکی نیست اما اینکه بیش از 50 درصد اخبار توانیر در خصوص رمزارزها و تأثیر آن در کسری تراز برق است و این شرکت با پروپاگاندای رسانه ای به دنبال ایجاد فکر در ذهن مخاطب برای قبول وجود ماهوی مقصری به نام "تولید رمزارز" بوده، امری منطقی و مسئولانه نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، از ابتدای شروع خاموشی های سال جاری در روزهای پایانی اردیبهشت ماه، شرکت توانیر یکی از مقصران اصلی خاموشی ها را تولید غیرمجاز رمز ارز اعلام کرد و در تمام طول تابستان، اطلاعیه ها و مصاحبه های مسئولان این شرکت در خصوص تولید غیرمجاز رمزارزها و اثرات سو آن بر تأمین پایدار برق کشور ادامه داشت.

نکته جالب اینجاست که ناترازی برق در تابستان به ۱۵ هزار مگاوات رسید و به گفته خود مسئولان شرکت توانیر، سهم تولیدات غیرمجاز رمز ارز در بیشترین مقدار ۲۰۰۰ مگاوات بوده است.

از سوی دیگر، با وجود آنکه هر از گاهی اعلام می شد که تعداد زیادی از دستگاه های ماینینگ که به صورت غیرمجاز اقدام به تولید رمز ارز می کردند، شناسایی و ضبط شدند، باز هم مسئولان توانیر معتقد بودند که سهم تولید غیرمجاز رمزارز در کسری برق کشور، ۲۰۰۰ مگاوات است و مشخص نیست چرا از این سهم کاسته نمی شد.

اکنون نیز که در آستانه فصل سرد سال قرار داریم و احتمال بروز خاموشی ها در زمستان وجود دارد باز هم مسئولان شرکت توانیر در خصوص نقش تولید غیرمجاز رمز ارز در خاموشی های زمستانه مصاحبه می کنند.

در اینکه تولید غیرمجاز رمزارز در افزایش مصرف برق و برهم زدن برنامه تأمین برق تأثیرگذار است شکی نیست اما اینکه بیش از ۵۰ درصد اخبار توانیر در خصوص رمزارزها و تأثیر آن در کسری تراز برق است و این شرکت با پروپاگاندای رسانه ای به دنبال ایجاد فکر در ذهن مخاطب برای قبول وجود ماهوی مقصری به نام “تولید رمزارز” بوده، امری منطقی و مسئولانه نیست. بهتر است مسئولان شرکت توانیر به جای مصاحبه گاه و بیگاه در خصوص موضوع تولید غیرمجاز رمزارز، در رویکردی مسئولانه، ضعف های عملکردی صنعت برق را بیان کرده و سعی در جبران ناکارآمدی های گذشته کنند.

پروپاگاندا در اصلی ترین معنای خود، دادن اطلاعات غلط یا نیمه درست با هدف فریب مخاطب است، کاری که شرکت توانیر با دادن اطلاعات نیمه درست و بزرگنمایی در خصوص تأثیر تولید رمزارزها در ناترازی برق کشور انجام می دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730845

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.