• امروز : دوشنبه - ۱۴ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 4 March - 2024
10

شمارش معکوس افزایش ۱۶۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق در شمال غرب ایران

  • کد خبر : 730878
  • 30 آذر 1400 - 15:21
شمارش معکوس افزایش ۱۶۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق در شمال غرب ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه که یکی از مراکز مهم تولید برق در شمال غرب ایران است، این روزها شاهد موفقیتی دیگر در عرصه تولید برق است. افزایش ۱۶۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق در این نیروگاه مهم با تکمیل واحد دوم بخش بخار در آستانه تحقق قرار دارد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه که یکی از مراکز مهم تولید برق در شمال غرب ایران است، این روزها شاهد موفقیتی دیگر در عرصه تولید برق است.

افزایش ۱۶۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق در این نیروگاه مهم با تکمیل واحد دوم بخش بخار در آستانه تحقق قرار دارد و شمارش معکوس برای بهره برداری از دومین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه آغاز شده است.

بررسی های نیرونیوز نشان می دهد که طی هفته نخست دی‌ماه، این واحد ۱۶۰ مگاواتی به مدار بهره برداری وارد می شود.

نیروگاه ارومیه با ۶ واحد گازی با ظرفیت تولید ۹۵۸ مگاوات در مدار بهره‌برداری قرار داشته و پروژه تبدیل نیروگاه به سیکل ترکیبی با احداث ۳ واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی با توان و تجهیزات تولید داخل، در دستور کار قرار گرفته است.

نخستین واحد بخار این نیروگاه در روز بیستم مردادماه سال ۹۹ به شبکه سراسری برق کشور سنکرون شد و دومین واحد بخار این نیروگاه نیز هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است و طی روزهای آینده با شبکه سراسری برق کشور سنکرون خواهد شد.

مدیران پروژه قول سنکرون واحد سوم بخش بخار نیروگاه ارومیه را نیز برای پایان اسفند ۱۴۰۱ داده اند؛ البته اعلام شده در صورت تسریع در تأمین مالی این پروژه توسط بانک عامل، امکان تسریع در تکمیل و بهره برداری از واحد سوم وجود دارد.

شرکت پیمانکار احداث سه واحد توربین ژنراتور بخار به ظرفیت اسمی مجموع ۴۸۰ مگاوات مجهز به سیستم خنک‌کن اصلی از نوع ACC در نیروگاه ارومیه، شرکت گروه مپنا است که تا امروز این پروژه را با تجهیزات تولید داخل و با پیشبرد فیزیکی بسیار جلوتر از میزان تأمین مالی پروژه، اجرا کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730878

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.