• امروز : جمعه - ۱۱ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 1 March - 2024
8

چرا برنامه پیک ۱۴۰۱ یک‌باره تغییر کرد؟ / سخنگوی صنعت برق: وزارت نیرو برنامه خود را سخت‌گیرانه کرد

  • کد خبر : 730881
  • 03 دی 1400 - 13:27
چرا برنامه پیک ۱۴۰۱ یک‌باره تغییر کرد؟ / سخنگوی صنعت برق: وزارت نیرو برنامه خود را سخت‌گیرانه کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در گفت‌وگو با نیرونیوز اظهار داشت: وزارت نیرو برای تأمین برق تابستان ۱۴۰۱ برنامه سخت‌گیرانه‌ای را برای خود تنظیم کرده است. وی افزود: در این برنامه دیده شده که حداکثر ظرفیت نیروگاه‌هایی که می توان تا آن تاریخ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در گفت‌وگو با نیرونیوز اظهار داشت: وزارت نیرو برای تأمین برق تابستان ۱۴۰۱ برنامه سخت‌گیرانه‌ای را برای خود تنظیم کرده است.

وی افزود: در این برنامه دیده شده که حداکثر ظرفیت نیروگاه‌هایی که می توان تا آن تاریخ تکمیل کرد و به مدار تولید وارد کرد، مورد بهره برداری قرار گیرد.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: در این خصوص برخی از نیروگاه‌هایی که زمان‌بندی تکمیل آنها بعد از دوره پیک ۱۴۰۱ بود، برنامه آن‌را با زمان‌بندی مجدد، به قبل از آغاز پیک تابستان ۱۴۰۱ تنظیم کرد.

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه تا پیش از آذرماه، برنامه پیک ۱۴۰۱ تکمیل و بهره برداری از ۳۵۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی جدید بود، گفت: با زمان‌بندی مجدد برنامه تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های نیروگاهی، حدود ۱۰۰۰ مگاوات به برنامه ۳۵۰۰ مگاواتی افزوده شده است؛ از سوی دیگر ظرفیتی در نیروگاه‌های موجود به منظور ارتقای توان واحدهای موجود هست که حدود ۱۰۰۰ مگاوات نیز از این محل، به برنامه افزایش ظرفیت تولید برق برای پیک تابستان ۱۴۰۱ افزوده شده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران خاطرنشان کرد: در صورتی که این برنامه‌ها محقق شوند، با توجه به برنامه افزایش ۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق در بخش نیروگاه‌های تجدیدپذیر تا پیش از تابستان ۱۴۰۱، ظرفیت تولید برق کشور تا پیک ۱۴۰۱ به میزان ۶۰۰۰ مگاوات افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: وزارت نیرو تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا این برنامه سخت‌گیرانه، محقق شود.


بیشتر بخوانید:

تغییر عجیب برنامه‌های پیک ۱۴۰۱ / آیا شرکت‌های زیرمجموعه از برنامه‌های وزیر بی‌اطلاعند؟


انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=730881

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.