• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
23

آماری عجیب از افزایش ۵ درصدی هدررفت آب شرب/ نوسازی انشعابات و نشت‌یابی خطوط لوله آب متوقف شد؟

  • کد خبر : 739760
  • 28 فروردین 1401 - 14:51
آماری عجیب از افزایش ۵ درصدی هدررفت آب شرب/ نوسازی انشعابات و نشت‌یابی خطوط لوله آب متوقف شد؟
درحالی که مسئولان شرکت‌ آبفای کشور میزان‌ آب بدون درآمد را 30 درصد اعلام کرده‌اند که این رقم در سال 97 بالغ بر 25 درصد بود و قرار بود سالانه کاهش یابد اما به نظر می رسد این رقم، احتمالا با توقف عملیات نوسازی شبکه آب، افزایش 5 درصدی را در چند سال اخیر داشته است.

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، سید علی سیدزاده، مدیر کل روابط عمومی و دفتر ارتباط با مشترکان شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران امروز در مصاحبه‌ای با خبرگزاری صدا و سیما گفت: مجموع اتلاف و آب بدون درآمد کشور حدود ۳۰ درصد است که از این مقدار حدود ۱۵ درصد آن هدررفت واقعی است.

بررسی آمار سال‌های گذشته نشان می‌دهد که این رقم اعلامی از سوی این مدیر مسئول، حاکی از افزایش قابل توجه میزان هدررفت آب شرب در کشور است.

میزان هدررفت واقعی و ظاهری آب (آب بدون درآمد) در سال ۱۳۹۷ در جدول زیر آورده شده است:

جزئیات آب بدون درآمد در سال 1397

همانظور که در جدول بالا مشخص است، در این سال (۴ سال پیش) میزان آب بدون درآمد که امروز ۳۰ درصد اعلام شده، ۲۵ درصد بود و میزان هدررفت واقعی آب که امروز ۱۵ درصد اعلام شده، در سال ۹۷ بالغ بر ۱۳.۴ درصد بود.

در صورتی به جای کاهش سالانه هدررفت واقعی و ظاهری آب، با افزایش سالانه این آمار مواجه می شویم که نوسازی انشعابات و نشت‌یابی خطوط لوله آب در صنعت آب و فاضلاب کشور در طی سالهای اخیر متوقف شده باشد و این سوال از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مطرح است که آیا توقف نوسازی و به‌سازی شبکه آب در طی چند سال اخیر صحت دارد؟ و در صورت صحت این رخداد مهم، که یکی از مسئولیت‌های این شرکت و شرکت‌های زیرمجموعه آن است، دلیل این ترک فعل چیست؟

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=739760

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. اقتصاد معیوب و بیمار صنعت آب و فاضلاب موجب شده که شرکت های دولتی، برای بقا از مسئولیت های خود هم بزنند و کیفیت خدمات را کاهش دهند

  2. دلیل افزایش آمار هدررفت آب اعلام شد

    https://nironews.ir/?p=739764

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.