• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
22

ماجرای عجیب تأیید و تکذیب صدور جداول خاموشی / آیا تابستان خاموشی داریم؟

  • کد خبر : 739772
  • 30 فروردین 1401 - 23:33
ماجرای عجیب تأیید و تکذیب صدور جداول خاموشی / آیا تابستان خاموشی داریم؟
درحالی که معاون هماهنگی توزیع توانیر از صدور جداول خاموشی برای مدیریت بهتر شرایط تابستان پیش رو که با کسری حداقل 10 هزار مگاواتی برق مواجه ایم خبر داده، سخنگوی صنعت برق اعلام کرده که انتشار جداول خاموشی در دستور کار صنعت برق نیست.

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، روز گذشته محمد الله داد، معاون جدید هماهنگی توزیع توانیر در اولین حضور خود در جمع خبرنگاران خبر از تاترازی و کسری ۱۰ هزار مگاواتی برق در تابستان سال جاری داد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به کسری ۱۰ هزار مگاواتی تراز تولید و مصرف برق در تابستان، برنامه ای برای انتشار جداول خاموشی دارید؟، گفت: “امیدواریم که به آن سمت نرویم، ولی قطعا باید شرایط بدبینانه هم در نظر داشته باشیم، قطعا با توجه به میزان توان تولیدی که در هر روز با توجه به رشد دما مدنظر است و خروج از مدارهای اتفاقی که ممکن است نیروگاه‌ها داشته باشند، قطعا برنامه‌های زمان‌بندی هم خواهیم داشت و به وقت خودش اطلاع رسانی خواهیم کرد.

معاون جدید هماهنگی توزیع توانیر تصریح کرد: یکی از اولویت‌ها و الزامات ما این است که اگر مشکلاتی هم پیش می‌آید تا جایی که ممکن است بی برنامگی در آن نباشد و مشترکان حداقل اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشند.

وی در پاسخ به اینکه “پس انتشار جداول خاموشی را خواهیم داشت؟”، گفت: قطعا اگر به شرایط ناترازی بیشتر برسیم جداول هم اطلاع رسانی خواهد شد.

پس از تأکید معاون هماهنگی توزیع توانیر بر انتشار جداول خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده برای عبور از تابستان امسال، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق و مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق اعلام کرد : ” انتشار جدول خاموشی‌ها در دستور کار صنعت برق نیست”

سخنگوی صنعت برق در این خصوص گفت: با توجه به برنامه‌های گسترده‌ای که در احداث ظرفیت تولید نیروگاه‌های جدید و ارتقاء تولید نیروگاه‌های موجود و همچنین اجرای طرح‌های مدیریت مصرف در تابستان تدوین شده است، ان‌شاءالله بدون خاموشی تابستان را پشت سر خواهیم گذاشت و انتشار جدول خاموشی‌های ناشی از کمبود تولید در دستور کار صنعت برق قرار ندارد.

این سخنان سخنگوی صنعت برق و تأکید وی بر اینکه انتشار جداول خاموشی در دستور کار نیست، در شرایطی عنوان شده که میزان ناترازی برق در تابستان امسال بیش از تابستان سال گذشته است و رسیدن به ناترازی ۱۰ هزار مگاواتی نیز با فرض تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه افزایش ۶۰۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق پیش بینی شده است. یعنی اگر برخی نیروگاه‌ها که در برنامه افزایش ظرفیت تولید در دو ماه آینده، دیده شده اند، به موقع وارد مدار بهره برداری نشوند و گرمای هوا مشابه سال قبل باشد، احتمال افزایش ناترازی برق به بیش از ۱۰ هزار مگاوات نیرو وجود دارد.

به نظر می رسد خوش‌بینی سخنگوی صنعت برق مبنی بر اینکه بتوان تابستان سال جاری را بدون تحمیل خاموشی به مردم، سپری کرد، از واقع بینی به دور باشد. حال باید منتظر ماند تا ببینیم وزارت نیروی دولت سیزدهم نیز، در صورت رسیدن به شرایط سخت حفظ فرکانس شبکه، در انتشار جداول خاموشی های برنامه ریزی شده، مثل وزارت نیروی دولت دوازدهم مقاومت می کند و یا به موقع و در زمان درست، اقدام به انتشار جداول خاموشی ها خواهد کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=739772

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.