• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
23

پیشنهادات وزارت نیرو برای تابستان / از سهمیه‌بندی برق صنایع تا قطع برق مشترکان پرمصرف

  • کد خبر : 739779
  • 03 اردیبهشت 1401 - 10:48
پیشنهادات وزارت نیرو برای تابستان / از سهمیه‌بندی برق صنایع تا قطع برق مشترکان پرمصرف
وزارت نیرو «دستورالعمل اجرایی حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور در ایام گرم سال» را جهت بررسی و تصویب در هیئت وزیران، به دولت ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، به موجب دستورالعمل اجرایی پیشنهادی وزارت نیرو، به منظور حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور در ایام گرم سال، دستورات مرکز دیسپاچینگ ملی برق(شرکت مدیریت شبکه برق ایران) برای کلیه مدیران برق و مشترکان بزرگ برق لازم الاجراست و استانداران و مدیران استانی موظفند ازبرزو هرگونه اختلال در بهره برداری از شبکه برق به تشخیص مرکز فوق جلوگیری نمایند.

همچنین براساس دستورالعمل پیشنهادی، کلیه دستگاه‌های اجرایی، ادارات، بانک‌ها، شهرداری‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومیغیردولتی موظفند نسبت به کاهش مصرف برق در ساعات اداری به میزان ۵۰ درصد مصرف جاری و در ساعات غیر اداری به میزان ۹۰درصد مصرف جاری با اولویت خاموش کردن روشنایی غیرضرور و سامانه های سرمایشی اقدام نمایند.

وزارت نیرو نیز مجاز خواهد بود تا با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به تعیین سهمیه برق مصرفی صنایع در دوره محدودیت شبکه برق اقدام نماید. شرکت های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق هم موظف به نظارت بر رعایت سهمیه تعیین شده بوده و در صورت عدم رعایت سهمیه های ابلاغی توسط مشترکان، علاوه بر افزایش بهای برق تا ۱۰ برابر تعرفه موجود برای میزان مصرف مازاد بر سهمیه تعیین شده، با اعلام قبلی نسبت به قطع برق آنها اقدام خواهند کرد.

به شرکت‌های توزیع نیروی برق اجازه داده می‌شود برق مشترکان خانگی پرمصرف را از طریق کنتورهای هوشمند یا سایر روش‌هامحدود و در صورت عدم رعایت اخطارها با اخطار قبلی نسبت قطع برق آنها اقدام کنند.

لازم به ذکر است دستورالعمل پیشنهادی وزارت نیرو درحال حاضر در کمیسیون زیربنایی، صنعت و محیط زیست کشور درحال بررسی است.

انتهای پیام/ پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت

لینک کوتاه : https://eghtesadmosbat.ir/?p=739779

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.